Tür "Article" Cilt:55 Sayı:02 (2022) için listeleme
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
-
4+4+4 Düzenlemesiyle Farklı Yaşlarda İlkokula Başlayan Öğrencilerin Akademik Performanslarının LGS Verileri Temelinde Analizi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Kamuoyunda “Eğitimde 4+4+4 Düzenlemesi” olarak bilinen 6287 sayılı Kanun ile ilkokula başlama yaşı 60 aya kadar düşürülmüş, düzenleme 2012-2013 eğitim-öğretim yılında uygulamaya koyulmuştur. Bu araştırmanın amacı bu düzenleme ... -
Eleştirel Düşünme Becerisi Edindirme Bağlamında Çocuk ve Gençlik Kitaplarının İncelenmesi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Teknolojinin hızla geliştiği, çocuk ve gençlerin yazınsal yapıtlarla kurdukları iletişimin her geçen gün azaldığı bu çağda, onların ilgilerini nitelikli yazınsal yapıtlara çekmek büyük önem kazanmaktadır. Nitelikli çocuk ... -
Helikopter Anababalık ve Özerklik Destekleyici Davranışlar Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Bu çalışmanın amacı Schiffrin, Liss, Miles-McLean, Geary, Erchull ve Tashner tarafından geliştirilen Helikopter Anababalık ve Özerklik Destekleyici Davranışlar Ölçeği’nin (HAÖDD) Türkçeye kazandırılması, geçerlik ve ... -
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okumaya Güdülenmelerinin İncelenmesi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma motivasyonlarının alt boyutlarına göre ve bazı demografik değişkenlere göre değişiminin incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama deseninin kullanıldığı araştırmanın ... -
İnsan Farklılıklarına İlişkin Mardin İli İlkokullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Görüşleri
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)İnsanlar; dini inanç, siyasal görüş, sosyal ve ekonomik durum boyutlarında farklılıklar gösterirler. Okulların bu farklılıkları gören, bu farklılıkları kabul ederek eğitim veren demokratik kurumlar olması, eğitimde olası ... -
Neoliberal Politikaların Öğretmenlik Mesleğine Yansımalarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Bu araştırma, neoliberal politikaların öğretmenlik mesleğine yansımalarını, öğretmenliğe yüklenen anlam ve işlevlerdeki dönüşümü öğretmenlerin özgün deneyimlerinden yola çıkarak betimlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma nitel ... -
Öğrenme Güçlüğünde Yazılı Anlatımı Desteklemek: Strateji Öğretimi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Yazılı anlatım, okuryazarlık gelişiminin önemli kazanımlarından birisidir. Yazılı anlatım sürecinde bireyin üretici konuma geçerek bilgisini, deneyimlerini ve hayal gücünü farklı metin yapılarına göre düzenlenmiş bir şekilde ... -
Öğretmen Adayları Tarafından Geliştirilen Sorulara Web 2.0 Destekli Ölçme Değerlendirme Eğitiminin Etkisi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Araştırma kapsamında fen bilgisi, matematik ve sosyal bilgiler öğretmen adayları tarafından alanlarında geliştirdikleri soruların içerik ve biçim özelliklerine Web 2.0 destekli ölçme değerlendirme eğitiminin (WDÖDE) etkisinin ... -
Yaşam Seyrindeki Öğrenme Yolları: Yaşam Boyu, Yaşam Genişliğinde ve Yaşam Derinliğinde
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Bu çalışmada, yaşam (hayat) boyu öğrenme, yaşam genişliğinde öğrenme ve yaşam derinliğinde öğrenme kavramları incelenmektedir. Her üç öğrenme, anlam ve bağlam açısından ele alınmış ve geçmişten günümüze tarihsel bir süreç ...