Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldız, Ahmet
dc.contributor.authorDağ, Betül
dc.date.accessioned2022-09-01T11:59:51Z
dc.date.available2022-09-01T11:59:51Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/83612
dc.description.abstractBu araştırmada, fen bilgisi öğretmenlerinin informal öğrenme yolları, sıklıkları ve bu öğrenmelerin çeşitli alanlardaki bilgi becerilerine katkısı incelenmiştir. Araştırmaya 2015-2016 eğitim öğretim döneminde Ankara ili Keçiören ilçesinde çalışmakta olan 153 fen bilgisi öğretmeni dâhil edilmiştir. Katılımcılara demografik bilgiler ve informal öğrenme yolları, sıklıkları ve bilgi ve beceriye etkisini ölçen 2 kısımdan oluşan bir anket formu uygulanmıştır. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Tarama modelinde betimsel bir çalışma yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21 paket programında frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama, standart sapma kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları göstermiştir ki, fen bilgisi öğretmenlerinin informal öğrenmesini öğretmenliğe başlamadan çalıştıkları işler, öğrenciyken sahip oldukları öğretmenler, müze, akvaryum ve bilim merkezi gibi kurum ve kuruluşlara yaptıkları ziyaretler, gönüllü veya üye olarak katıldıkları gruplar, okul içindeki yaşantıları; makale ve denem okumak; internet kullanmak; TV izlemek gibi faktörler etkilemektedir. Ayrıca katılımcıların demografik özellikleri de informal öğrenmelerini değişen oranlarda etkilemektedir. Araştırmanın sonunda bulgulara bağlı olarak fen bilgisi öğretmen adaylarının üniversitenin son yılında eğitimin bir parçası olarak öğretmenlik dışında bir işte çalışması, fen bilgisi öğretmenlerinin müze, akvaryum ve bilim merkezi gibi yerlere ziyaretleri desteklemesi, Fen bilgisi öğretmenlerinin okul dışında çeşitli kurum ve kuruluşlara üyeliği desteklenmesi, okullarda öğretmenlerin kendi zümreleri ve başka zümrelerden öğretmenleri ders sırasında izlemesinin sağlanması, sonuçların genellenebilmesi için daha geniş bir katılımcı grubuna uygulanması, araştırmanın özel okullarda ve başka branştaki öğretmenlere de uygulanması önerilmiştir. Sonuç olarak, araştırmalar göstermiştir ki informal öğrenme bireylerin hayatlarında önemli bir yer kaplamaktadır. Çalışma yaşamına dair yapılmış çalışmalara ek olarak öğretmenlerin informal öğrenmesi üzerine de çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmada da fen bilgisi öğretmenlerinin informal öğrenmesinin kaynakları ve etki alanlarına ışık tutmaktadır ve Türkiye'de ilgili alan yazına katkı sağlamayı hedeflemektedir. Anahtar Kelimeler: İnformal Öğrenme, Fen Bilgisi, Öğretmentr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.titleFen bilgisi öğretmenlerinin informal öğrenmesi(Ankara ili Keçiören ilçesi ortaokulları örneği)tr_TR
dc.title.alternativeExploring science teachers' informal learning(a case study Ankara – Keçi̇ören secondary schools )tr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Programı ve Öğretimi Bölümütr_TR
dc.description.ozetThis research explores the nature of science teachers' informal learning experiences. In order to achieve this purpose we looked into ways, frequency and effect of science teachers' informal learning experiences. Study group this research was consisted of science teachers worked in state schools in Ankara- Keçiören during 2015- 1016 educational year. Teachers were asked to answer a questionnaire which had two parts. In the first part teachers answered questions about their demographic features and second part consisted of questions related to ways, frequency and effect of science teachers' informal learning experiences.153 science teachers accepted to take part in the research group. In this research, quantitive research was used. A descriptive survey model was employed. Data was analyzed by using frequency (f), percent (%), arithmetic mean, standard deviation in SPSS 21 package program. Data showed that science teachers' informal learning experiences were affected by jobs done other than being teacher; past teachers; visits institutions such as museum, aquariums and science centers, volunteer and community experience; life in school; reading articles, watching TV and using internet. Moreover results showed that demographic features affect informal learning experiences in different degrees. At the end of the research we recommend that; teacher trainees can work in other jobs before being a teacher. Science teachers must be supported in their visits to institutions such as museum, aquariums and science centers. They must be supported to take part in volunteer and community experience. Moreover observing other teachers should be motivated during the lessons. In order to generalize the results a broader research, including teachers working in private instıtutions and teachers working in other fields, was recommended to be conducted. As a result, researches in the literature show that informal learning has an important place in indıviduals' lives. In addition to research done about working life, research about teachers' informal learning are being conducted. This research examines the nature of science teachers' informal learning experiences and aims to fill a gap in Turkish literature concerning this topic Keywords: Informal learning, Science, Teachertr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster