Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKutlu, Ömer
dc.contributor.authorAkarsu Pulat, Ezel
dc.date.accessioned2022-08-18T14:09:55Z
dc.date.available2022-08-18T14:09:55Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/83257
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectPerformans görevitr_TR
dc.subjectCalifornia Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeğitr_TR
dc.subjecteleştirel düşünmetr_TR
dc.titlePerformans görevlerinin öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimlerine ve akademik başarılarına etkisitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentOthertr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın temel amacı; performans görevlerinin öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimlerine ve akademik başarılarına etkisini belirlemektir. Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu deneysel modelde yapılmıştır. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim güz yarıyılında, Ankara ili Çankaya İlçesi'ndeki Özel Tevfik Fikret Ortaokulu'na devam etmekte olan 7. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmaya deney grubu 50, kontrol grubu 55 olmak üzere toplam 105 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın üzerinde yürütüldüğü deney ve kontrol grupları 6. sınıf sosyal bilgiler dersi başarı notlarına göre eşdeğer gruplar olarak belirlenmiştir. Araştırmada, öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimlerini ölçebilmek amacıyla "California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği" kullanılmıştır. Buna göre, deney ve kontrol grubu öğrencilerine performans görevleri uygulanmadan önce "California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği" uygulanmıştır. Daha sonra 2 ay boyunca 7. sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan, "Türk Tarihinde Yolculuk" ünitesi, deney grubu öğrencileriyle performans görevleri kullanılarak işlenirken kontrol grubu öğrencileriyle performans görevleri kullanılmadan işlenmiştir. Ünitenin bitiminde her iki gruba da "California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği" bu kez son test olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin sosyal bilgiler dersi akademik başarılarındaki değişimi incelemek için 6. sınıfın sonundaki sosyal bilgiler dersi başarı notlarıyla 7. sınıf 1. dönemi sonu sosyal bilgiler dersi başarı notları karşılaştırılmıştır. Ayrıca ünite sonunda, deney grubunda yer alan ve rastgele seçilen 20 öğrenci ve uygulamayı yürüten öğretmen ile performans görevleri ve uygulamalarıyla ilgili görüşmeler yapılmıştır. Toplanan veriler analiz edilirken istatistiksel işlemlerden aritmetik ortalama ( ), standart sapma (s), frekans (f), yüzde (%) ve tek faktör üzerinde tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA kullanılmıştır. İstatistiki işlemler SPSS 17.0 paket programıyla ve içerik analiziyle çözümlenmiştir. Elde edilen verilerin yorumlanmasında .05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir. Performans görevlerinin uygulandığı deney grubundaki öğrencilerle, performans görevlerinin uygulanmadığı kontrol grubundaki öğrencilerin deney öncesi ve sonrasındaki "sosyal bilgiler başarı notları" ve "California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği" puanlarındaki değişimin birbirinden manidar bir farklılık gösterdiği saptanmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında performans görevleri kullanımının öğrencilerin sosyal bilgiler dersi başarılarını ve eleştirel düşünme eğilimlerini olumlu şekilde değiştirmiş olduğu ifade edilebilir.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster