Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOkvuran, Ayşe
dc.contributor.authorGürey, Bahar
dc.date.accessioned2022-08-08T12:50:34Z
dc.date.available2022-08-08T12:50:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/82944
dc.description.abstractThe aim of this research was to determine the effect of creative drama method used in social gender studies on the first grade students taking drama lessons in the social services department. Qualitative research design was used in the research. Qualitative data were obtained with semi-structured focus group interview questions and student diaries and these data were analysed by descriptive analysis technique. Creative drama activities on social gender awareness were prepared in the research and an expert opinion was consulted. The qualitative data obtained suggest that life-based creative drama method is effective in studies on social gender awareness. Keywords: Gender, Gender Roles, Gender Performance, Creative Drama, Social Servicestr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectsosyal hizmettr_TR
dc.subjectyaratıcı dramatr_TR
dc.subjecttoplumsal cinsiyettr_TR
dc.titleSosyal hizmet uzmanı adaylarıyla yapılan toplumsal cinsiyet çalışmalarında yaratıcı drama yönteminin kullanılmasıtr_TR
dc.title.alternativeUse of creative drama method in gender studies conducted with social service specialist candidatestr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentOthertr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada toplumsal cinsiyet çalışmalarında kullanılan yaratıcı drama yönteminin Sosyal Hizmet Bölümünde drama dersi alan birinci sınıf öğrencilerinin üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Nitel veriler yarı yapılandırılmış odak grup görüşmesi soruları ve öğrenci günlükleri ile elde edilmiştir ve bu veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmada toplumsal cinsiyet farkındalığı üzerine yaratıcı drama etkinlikleri hazırlanmış ve bir uzman görüşüne başvurulmuştur. Elde edilen nitel veriler yaşantıya dayalı yaratıcı drama yönteminin toplumsal cinsiyet farkındalığı üzerine yapılan çalışmalarda etkili olduğunu göstermektedir. Anahtar Sözcükler: Toplumsal Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet Rolleri, Toplumsal Cinsiyet Performansı, Yaratıcı Drama, Sosyal Hizmet.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster