Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAral, Neriman
dc.contributor.authorÇetin, Saliha
dc.date.accessioned2022-06-27T11:02:52Z
dc.date.available2022-06-27T11:02:52Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/82300
dc.description.abstractThe aim of the research is to make the validity and reliability study of Preschool Visual Motor Integration Assessment Tool. Research was carried out in, state nursey schools located in the district of Ankara city center and total of 290 children get involved through individual application by the researcher. General Information Form prepared by the researcher for the purpose of obtaining information about children with normal development in this research, Prescool Visual Motor Integration Assesment tool which is developed by Deitchman ve Puttkammer (2001) and assesing childrens visual motor skills. During the research process content validity, construct validity, criterion validity is done within the scope of validity study and test-retest reliability, Cronbach's alpha coefficient and inter-rater reliability with in the scope of reliability. Analysis demonstrated assesment tool is valid after construct validity, content validity and criterion validity. Cronbach's alpha reliability coefficient was 0.85 for the entire scope of the test. Statistically there was no significant differences between the test-retest forthat reason reliability is also provided. At end of the study Prescool Visual Motor Integration Assesment tool found to be valid and reliable anssement tool. Pre-School Visual Motor İntegration Assessment Tool is valid and reliable instrument to assses visual motor integration skills of children. Standardization study could be done for the assesment tool. Keywords:Development, pre-school, perception, visual-motor integration, visual perception.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.titleOkul öncesi görsel motor bütünlemeyi değerlendirme aracının geçerlik ve güvenirlik çalışmasıtr_TR
dc.title.alternativeValidity and reliability study of preschool visual motor integration assessment tooltr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimitr_TR
dc.description.ozetAraştırmanın amacı Okul Öncesi Görsel Motor Bütünlemeyi Değerlendirme aracının geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Araştırma Ankara il merkezinde bulunan bağımsız anaokullarına devam eden toplam 290 çocukla araştırmacı tarafından bireysel uygulama yapılarak gerçekleştirilmiştir.Araştırmada normal gelişim gösteren çocuklara ilişkin bilgilere ulaşmak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan Genel Bilgi Formu, Deitchman ve Puttkammer (2001) tarafından geliştirilen okul öncesi çocukların görsel motor becerilerini inceleyen Okul Öncesi Görsel Motor Bütünlemeyi Değerlendirme (Preschool Visual Motor Integration Assesment) aracı kullanılmıştır. Araştırmada geçerlik çalışmaları kapsamında yapı geçerliği, kapsam geçerliği, ölçüt geçerliği ile güvenirlik kapsamında test tekrar test güvenirliği, Cronbach alfa katsayısı ve değerlendirmeciler arası tutarlılığa bakılmıştır. Ölçme aracının geçerliği yapı geçerliği, kapsam geçerliği ölçüt geçerliği analizleri sonucunda sağlanmıştır. Güvenirlik kapsamında Cronbach alfa katsayısı tüm test için 0.85 bulunmuştur. Test-tekrar test arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunamadığından test-tekrar test güvenirliği de sağlanmıştır. Güvenirlik kapsamında değerlendirmeciler arası tutarlık sağlanmış ve araştırmanın sonunda okul öncesi görsel motor bütünlemeyi değerlendirme aracının geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna varılmıştır. Okul Öncesi Görsel Motor Bütünlemeyi Değerlendirme Aracı çocukların görsel motor bütünleme becerilerini değerlendirmede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılabilir. Ölçme aracının standardizasyonu yapılabilir. Anahtar Kelimeler: Algı, gelişim, görsel algı, görsel-motor bütünleme, okul öncesi.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster