dc.contributor.advisor | Kurum, Ekrem | |
dc.contributor.author | Ereli, Emel | |
dc.date.accessioned | 2022-06-24T07:06:24Z | |
dc.date.available | 2022-06-24T07:06:24Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12575/82282 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to find out the principles in landscape planning of primary schools. The functions of primary schools are stated and the contribution of the facilities in landscape planning is turned into account taking precedence. The most important function of a school is to support children education and development as a whole. All these expected to be met exactly, activitiy areas in the schools garden have an importand role. But, activity areas should be planned to be suitable to kids age, movement capacity, development properties and of course fields of interest. Having these data on hand, we, firstly, investigate the physical, social, logical, and psychological development of the primary school children. Then, the activity areas to support these are found out. Key Words: School and landscape planning, activity areas, landscape of primary schools. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Peyzaj Mimarlığı | tr_TR |
dc.title | Türkiye'deki ilköğretim okul bahçelerinde peyzaj planlama ve tasarım ilkelerinin saptanması | tr_TR |
dc.title.alternative | The Determination of the landscape planning and designing principles in the campus of the basic education schools in Turkey | tr_TR |
dc.type | masterThesis | tr_TR |
dc.contributor.department | Peyzaj Mimarlığı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada ilköğretim okullarının dış mekan düzenlemesine ilişkin planlama ilkelerinin saptanması amaçlanmıştır. Öncelikle ilköğretim okullarının işlevleri belirtilmiş, dış mekanda yer verilen etkinlik alanlarının, bu işlevlere olan katkısı değerlendirilmiştir. Bir okulun en önemli işlevi çocukların eğitim, öğretim ve gelişimini bir bütün olarak desteklemektir. Beklenen işlevlerin tam olarak karşılanmasında, okul bahçelerinde yer verilen etkinlik alanlarının önemli rolü vardır. Ancak; etkinlik alanlarının, verimli olabilmesi için yapılacak tüm düzenlemelerin çocukların yaşma, hareket yeteneklerine, gelişim özelliklerine ve ilgi alanlarına uygun olması gereklidir. Bu bilinçle öncelikle ilköğretim çağındaki çocukların bedensel, sosyal, zihinsel ve psikolojik gelişimleri incelenerek, bu gelişimleri destekleyici etkinlik alanları saptanmıştır. ANAHTAR KELİMELER: Okul ve peyzaj tasarımı, etkinlik alanları, İlköğretim okullarında dış mekan. | tr_TR |