Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTosun, Cemal
dc.contributor.authorGöküş, Şeref
dc.date.accessioned2022-06-09T11:49:22Z
dc.date.available2022-06-09T11:49:22Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/81459
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectCamilertr_TR
dc.subjectDin eğitimitr_TR
dc.subjectDintr_TR
dc.titleII. Meşrutiyet Dönemi Türkçülük akımında eğitim, din eğitim ve öğretimitr_TR
dc.typedoctoralThesistr_TR
dc.contributor.departmentOthertr_TR
dc.description.ozetİkinci Meşrutiyet Dönemi, kendisinden önceki kültürel birikimin tartışıldığı ve geleceğe dair önerilerin sunulduğu çok önemli bir dönem olmuştur. Osmanlı İmparatorluğu'nun kötü gidişine çare olarak gösterilen farklı fikir akımları İkinci Meşrutiyet'in ilanı ile birlikte çok geniş bir şekilde tartışılma ve değerlendirilme imkanı yakalamıştır. Ortaya çıkan bu durum sayesinde, bu dönemde, Osmanlı Devleti'ndeki fikri yapı çok canlı bir süreç geçirmiştir.İkinci Meşrutiyet Dönemindeki fikir akımlarının üzerinde durdukları en önemli konulardan birisi de eğitim ve öğretim olmuştur. Bu durumun temelinde yatan sebep ise Osmanlı Devleti'ni yıkılmaktan kurtaracak olan yegane gücün ?eğitim? olduğu düşüncesidir.Bu araştırmada, İkinci Meşrutiyet Dönemi ile ilk defa sistematik bir şekilde ortaya çıkan Türkçülük akımının Osmanlı toplumuna yön veren yenileşme, genel eğitim, din ve din eğitim-öğretimi görüşleri ele alınmıştır. Araştırma sonuç ve değerlendirme hariç üç bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde, İkinci Meşrutiyet'ten önce Türkçülük düşüncesinin oluşmasına etki eden nedenler ve bu nedenler sonucunda ortaya çıkan Türkçülük akımının oluşumu ele alınmıştır.İkinci ve üçüncü bölümde ise Türkçülük akımının Osmanlı Devletinin kurtuluşuna çare olarak gösterilen genel eğitim ile din eğitim ve öğretimi görüşlerinin neler olduğu ortaya konmaya çalışılmıştır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster