Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSan, İnci
dc.contributor.authorÖztürk, Ferda
dc.date.accessioned2022-05-12T11:22:53Z
dc.date.available2022-05-12T11:22:53Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/80201
dc.description.abstractThis study >.. \ was conducted in 1995-96 academic year, with the aim to investigate the contribution of creative drama to pre-school music training. This study attempts to investigate the contribution of drama to the "listening habits, developing rhythm feeling and acquiring singing ability", all of which are among the objectives of pre-school musical training. In order to be able to evaluate the training practises, observation forms are prepared for rhythm, singing and listening and the observation form is applied to each child in the control group by the teacher. In line with these objectives and targets of 5-6 age group children, 28 children from experimental group and 28 from control group were selected and the study was carried out. The sample of our study consists of 56 children from kinder garden of Ministry of Culture and Ankara Early Success Kindergarden. The results obtained in experimental and control groups were expressed by tables and graphics and summarized in texts. In order to get more accurate results, the voices of the children were recorded by the teacher at each session. The photographs of the sessions were taken and two were videotaped and added to the study. Through this study, the effective use of drama in musical training in preschool children (5-6 years old) was tried to be determined. IVtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.titleOkul öncesi dönem (5 - 6 yaş grubu) müzik eğitiminde dramanın kullanımının etkinliğitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Programı ve Öğretimi Bölümütr_TR
dc.description.ozet1995 - 1996 öğretim yılında yapılan bu çalışma, yaratıcı dramanın okulöncesi müzik eğitimindeki katkılarım araştırmak amacına yöneliktir. Çalışma, okulöncesi müzik eğitiminin hedeflerinden "Müzik Dinleme Alışkanlığı Kazandırma, Ritim Duygusunu Geliştirme ve Şarkı Söyleme Alışkanlığı Kazandırma" boyutlarında dramanın katkısını araştırmayı hedeflemiştir. Bu hedefler doğrultusunda, yapılan uygulamaları değerlendirebilmek için, ritim, şarkı söyleme ve dinleme konularında gözlem formu oluşturulmuş ve yapılan her uygulamanın sonunda deney ve kontrol grubundaki her çocuğa bu gözlem formu öğretmen tarafından uygulanmıştır. Yapılan çalışma bu amaç ve hedefler doğrultusunda, okulöncesi dönem 5-6 yaş grubu öğrencilerinden deney grubundan 28, kontrol grubundan 28 çocuk alınarak, uygulamaya yönelik biçimde gerçekleştirilmiştir. Çalışmamızın örneklemini, Ankara Erken Basan Anaokulu ile Ankara Kültür Bakanlığı Anaokulun'dan toplam 56 çocuk oluşturmuştur. Deney ve kontrol grubunda yapılan uygulamaların sonuçlan tablo ve grafiklerle sunulmuş, metinlerle özetlenilmeye çalışılmıştır. Yapılan çalışmalardan daha doğru sonuç alabilmek için, her uygulamada çocukların sesleri öğretmen tarafından kasete alınmıştır. Yapılan uygulamaların fotoğraflan çekilmiş, iki uygulamanın ise video kaydı yapılıp çalışmaya eklenmiştir. Bu araştırmanın sonucunda, "Okulöncesi Dönem (5-6 yaş grubu) Müzik Eğitiminde Dramanın Kullanımının etkililiği saptanmaya çalışılmıştır. IIItr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster