Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAslan, Berna
dc.contributor.authorAcar, Ferit
dc.date.accessioned2022-04-27T08:13:25Z
dc.date.available2022-04-27T08:13:25Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/79576
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to define the effect of teaching process based on Multiple Intelligences on students? academic success in foreign language teaching. In the study, one of semi-experimental models, unequal control group model has been used. The data have been collected from 44 students (22 experiment group, 22 control group) from a private university in Istanbul in 2012-2013 academic year. The study lasted during 8 weeks (3 courses each week). The courses in experiment group were based on Multiple Intelligences and in control group, they were based on traditional teaching methods. In the study, the unit programs based on Multiple Intelligences Theory and an achievement test and performance tasks to examine the students? success, all developed by the researcher, were used. To define the validity and credibility pre-applications were made. At the end of the study, it was defined that the scores that the students in experiment and control groups took from the achievement test were very close to each other. Also, in the first performance task, there is a meaningful difference for control group while in the second and third ones meaningful difference is for experiment group. On the other hand, when the scores taken from performance tasks were analyzed as a whole, there is a meaningful difference for control group. When the scores of experiment and control group students are examined, it can be thought that the programs that were developed are not effective in increasing students? success. On the contrary, increasing success rate of experiment group students in the second and the third performance tasks has proved that designing the teaching process based on Multiple Intelligences has a positive effect. Thus, it can be said that implementing longer studies at higher education level in teaching foreign language will enable Multiple Intelligences more effective.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectÇoklu Zekâ Kuramıtr_TR
dc.subjectyabancı dil öğretimitr_TR
dc.titleYükseköğretimde yabancı dil öğretiminde çoklu zeka kuramına dayalı olarak geliştirilen programın etkiliğinin değerlendirilmesitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentOthertr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada, yabancı dil öğretiminde Çoklu Zekâ Kuramı ile uygulanan eğitim durumlarının öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisini belirleme amaçlanmıştır. Araştırmada, yarı deneme modellerinden eşitlenmemiş kontrol gruplu model uygulanmıştır. Veriler, İstanbul?da bir vakıf üniversitesinde 2012-2013 eğitim yılında öğrenim görmüş 22?si deney 22?si kontrol grubu olmak üzere toplam 44 öğrenciden elde edilmiştir. Araştırma, 8 hafta boyunca haftada 3 ders saati şeklinde sürmüştür. Deney grubunda Çoklu Zekâ Kuramı?na dayalı, kontrol grubuna ise geleneksel yöntemlerle İngilizce dersi verilmiştir. Çalışmada, araştırmacı tarafından Çoklu Zekâ Kuramı?na dayalı olarak geliştirilen ünite programları ve bu ünitelere ait kazanımları sınamaya yönelik başarı testi ile performans görevleri kullanılmıştır. Başarı testinin geliştirilmesinde ön uygulama yapılarak, testin geçerliği ve güvenirliği belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin başarı testinden aldıkları puanların birbirine çok yakın olduğu belirlenmiştir. Performans görevlerinde ise, birinci performans görevinde kontrol grubu lehine, ikinci ve üçüncü performans görevlerinde ise deney grubu lehine anlamlı farkın olduğu görülmüştür. Ancak, performans görevlerinden alınan puanların toplamı incelendiğinde, kontrol grubu lehine anlamlı fark oluştuğu belirlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin başarı testi ve performans görevlerinden aldıkları puanlar incelendiğinde, geliştirilen ünite programlarının İngilizce başarısını artırmada etkili olmadığı düşünülebilir. Öte yandan, ikinci ve üçüncü performans görevleri puanlarında deney grubu lehine anlamlı farkın çıkması ve öğrencilerin başarılarının artması, dersin Çoklu Zekâ Kuramı?na dayalı olarak işlenmesinin olumlu bir etkiye sahip olduğu sonucunu ortaya çıkmıştır. Bu bakımdan daha uzun süreli çalışmaların yapılması, Çoklu Zekâ Kuramı?nın yükseköğretim düzeyinde daha etkili olmasını sağlayacağı söylenebilir.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster