dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerinöğrencilerde stres yaratan davranışlarını öğrenciler bakımından belirlemek ve budavranışlara karşı öğrencilerin gösterdikleri başa çıkma davranışlarını tanımaktır.Araştırma bulgularına ait veriler Şanlıurfa il merkezindeki 11 ilköğretimokulundan 5, 6, 7. ve 8. sınıfta okuyan toplam 550 öğrenci üzerinden toplanmıştır.Verilerin toplanmasından sonra bilgisayar ortamında SPSS paket programıkullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama (X), standartsapma (ss), t testi, varyans analizi ve LSD testi teknikleri kullanılmıştır.Araştırmada yöneticilerin öğrencilerde stres yaratan davranışlarından bireyselve toplumsal davranış boyutları ve öğrencilerin strese karşı gösterdikleri başa çıkmadavranışlarından aktif ve pasif başa çıkma davranışları boyutlarında verdikleri yanıtlararasında sınıf, cinsiyet, baba mesleği, annenin çalışma durumu, babanın öğrenimdurumu, annenin öğrenim durumu, kardeş sayısı ve ailenin aylık geliri değişkenlerinegöre anlamlı farklar olup olmadığı incelenmiştir.Yöneticilerin öğrencilerde stres yaratan davranışlarından bireysel ve toplumsaldavranış boyutları ile yönetici davranışlarından dolayı strese giren öğrencilerin stresekarşı gösterdikleri başa çıkma davranışlarından aktif ve pasif başa çıkma davranışlarıboyutlarında verdikleri yanıtlar arasında sınıf, cinsiyet ve annenin öğrenim durumuaçısından anlamlı farklar olduğu, toplumsal boyuttaki yönetici davranışlarını stresyapıcı olarak algılamada ise sınıf ve annenin öğrenim durumu açısından anlamlıfarklar olduğu bulunmuştur. Stres durumlarında kullanılan başa çıkmadavranışlarından pasif başa çıkma davranışlarını kullanmada sınıf, cinsiyet, anneninöğrenim durumu ve ailenin gelir durumu açılarından anlamlı farklar olduğubulunmuştur. Baba mesleği, annenin çalışma durumu, babanın öğrenim durumu vekardeş sayısı açısından ise öğrenciler arasında hiçbir boyutta anlamlı farklılık bulunmamıştır. | tr_TR |