Başlık için Cilt:20 Sayı:01 (2019) listeleme
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
-
Duygusal ve Davranışsal Bozukluk Açısından Risk Altında Olan İlkokul Öğrencilerinin Belirlenmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019-03-01)Bu çalışmanın temel amacı duygusal davranışsal problemler (DDB) açısından risk altında bulunan öğrencileri belirlemektir. Bu genel amaç doğrultusunda çalışma üç alt amaçtan oluşmuştur: a)DDB açısından risk grubunda olan ... -
Herkes İçin Mobil Öğrenme: Mobil Uygulamaların Evrensel Tasarım İlkelerine Göre İncelenmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019-03-01)Günümüzde, mobil öğrenme giderek yaygınlaşmaktadır. Bireyin yaşı, kültürü, engeli, deneyimleri ne olursa olsun mobil ortamlardan faydalanabilmektedirler. Kullanıcı kitlesindeki çeşitlilik nedeniyle mobil uygulamaların tüm ... -
İşitme Kayıplı Çocuğu Olan Bir Annenin Aile Eğitimi Sürecinin İncelenmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019-03-01)Bu araştırmanın amacı işitme kayıplı çocuğu olan bir annenin, aile eğitimi sürecinin incelenmesidir. Eylem araştırması olarak desenlenen çalışmanın katılımcıları işitme kayıplı bir çocuğun annesi ve eğitimcidir. Araştırma ... -
Karşılıklı Taklit Eğitiminin Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Taklit Edildiğinin Farkına Varma Davranışları Üzerindeki Etkililiği
(Ankara Üniversitesi, 2019-03-01)Bu çalışmada Karşılıklı Taklit Eğitimi (KTE) ile sunulan taklit eğitiminin otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocukların taklit edildiğinin farkına varma davranışları (TEFV) sıklık düzeyleri üzerindeki etkililiğinin ... -
Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Çocuklarda ve Ebeveynlerinde Yaşam Kalitesi
(Ankara Üniversitesi, 2019-03-01)Bu araştırmanın amacı, öğrenme güçlüğü ile tanılanmış çocukların ve ebeveynlerinin yaşam kalitesi düzeylerini incelemektir. Araştırmada 120 çocuk ve 120 ebeveynin yaşam kalitesi sırasıyla Çocuklar İçin Genel Amaçlı Sağlıkla ... -
Usage of Digital Learning Material in Special Education
(Ankara Üniversitesi, 2019-03-01)Bu çalışmada özel eğitim bölümü öğretmen adaylarının deneyimlerinden yola çıkarak dijital öğrenme materyallerinin (DÖM) özel eğitimde kullanımı betimlenmiş ve kullanmayı tercih ettikleri DÖM geliştirme ortamları gerekçeleri ... -
Zihin Yetersizliği Olan Bireylere Güvenlik Becerilerinin Öğretimi: Kapsamlı Betimsel Analiz
(Ankara Üniversitesi, 2019-03-01)Güvenlik becerileri tüm bireyler için yaşamsal önem taşıyan becerilerdir. Alanyazında zihin yetersizliği olan bireylerin, yetersizliği olmayan bireylere göre kazalara, şiddete, tacize ve ihmale daha fazla maruz kaldığı ... -
Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Hibrit Okuma-Yazma Öğretim Yöntemi
(Ankara Üniversitesi, 2019-03-01)Ülkemizde zihinsel yetersizliği olan çocuklar için özel bir okuma-yazma öğretim yöntemi bulunmaması nedeniyle normal gelişim gösteren çocuklar için kullanılan yöntemler çoğu zaman aynen, bazen de uyarlamalar yapılarak ...