Anka Kuşu veya Sisifos Schwab’tan Sonra Eğitim Programları Alanı
Özet
Schwab 1969 yılında yayımladığı bir çalışmasında eğitim programları alanının o dönemdeki
mevcut ilke ve yöntemleriyle program işini yapamaz durumda olduğunu tartışmış ve alanın can
çekiştiğini öne sürmüştür. Ayrıca alanın işlevsel duruma gelebilmesi için alandaki uğraşların
kuramsaldan kılgısala döndürülmesi gerektiği iddiasında da bulunmuştur. Schwab’ın bu
savları, alanda birçok cevap makalesine neden olmuş ve özellikle yurt dışı alanyazında birçok
çalışmanın konusu olmuştur. Bu çalışmalar arasında yeniden kavramlaştırma olarak bilinen bir
program akımı alanda gözle görülür bir ilgi çekmiştir. Bu makalede ise yazar, özellikle Amerika
Birleşik Devletleri alanyazınını temel alarak Schwab’ın iddialarının günümüz eğitim programı
alanı için geçerliğini incelemeyi amaçlamıştır. Yazarın temel iddiası, belirtilen bağlam içinde
alanın can çekişir durumda olmadığı, ancak alanda bir bunalım (kriz) söyleminin hâlâ var
olduğu yönündedir. Yazar ayrıca bu bunalım söylemlerini aşmanın, alanın tarihi çerçevesini
kavrayarak Schwab’ın da dile getirdiği üzere program alanının okullara ve okullaşmaya olan
bağı temelinde kılgısal bir yaklaşımla olanaklı olduğunu öne sürmüştür
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: