Özel Yetenekli Öğrencilerin Destek Eğitim Odalarında Aldıkları Eğitimin Etkililiği
Göster/ Aç
Tarih
2020-12-01Yazar
Akgül, Savaş
Kumaş, Volkan
Gökçeer, Gökben
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmanın amacı, destek eğitim odalarında verilen eğitimin, özel yetenekli ilkokul ve
ortaokul öğrencilerinin benlik algıları, olumlu-olumsuz sosyal davranışları, problem çözmeye
dayalı yansıtıcı düşünme becerileri ve sosyal duygusal öğrenme becerileri üzerindeki etkisini
incelemektir. Araştırma 2018-2019 öğretim yılında Zeytinburnu ilçesinde ikamet eden ve aynı
ilçede öğrenim gören, 40’ı ilkokul, 80’i ortaokul öğrencisi toplam 120 özel yetenekli öğrenci
ile yürütülmüştür. Veriler, Problem Çözmeye Dayalı Yansıtıcı Düşünme Ölçeği, Okul Sosyal
Davranış Ölçeği, Pierre Harris Çocuklar İçin Benlik Algısı Ölçeği, Sosyal ve Duygusal
Öğrenme Becerileri Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın sonunda, destek eğitim
programının, öğrencilerin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisini, sosyal
duygusal öğrenme becerisini ve sosyal yeterliklerini arttırdığı ancak benlik algısında bir
değişim yaratmadığı bulunmuştur.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: