Türkçe ürün yorumları verisi ile duygu analizi
Özet
Günümüzde sosyal medya platformları, alışveriş siteleri, forum ve blog gibi ortamlarda
kullanıcılar her türlü ürün, hizmet veya durum hakkında düşüncelerini kolaylıkla
paylaşabilmektedir. Paylaşılan bu içerikler analiz edilmesi gereken bir veri kaynağı
oluşturmaktadır. Duygu analizinin amacı bu veri kaynağından anlamlı bilgilerin
çıkarılmasını sağlamaktır.
Yapılan çalışmada, bir e-ticaret sitesindeki farklı kategorilerden ürünlere ait Türkçe
yorumları içeren veri seti kullanılmıştır. Her bir yorumun duygu durumunun olumlu
veya olumsuz olarak belirlenmesi hedeflenmiştir. Son yıllarda duygu analizinde sıklıkla
kullanılan Konvolüsyonel Sinir Ağı (CNN), Uzun Kısa Süreli Bellek (LSTM) ve Geçitli
Tekrarlayan Birim (GRU) derin öğrenme yöntemleri ile modeller geliştirilmiştir.
FastText tarafından Skip-gram ve Continuous Bag of Words (CBOW) yöntemleri ile
oluşturulan önceden eğitilmiş kelime vektörlerinden faydalanılarak bu yaklaşımların
modellerin performansına etkisi karşılaştırılmıştır. Deneysel sonuçlar, Türkçe metinlerin
duygu analizinde GRU yöntemi ile oluşturulan modellerin diğer modellerden daha
başarılı sonuç verdiğini göstermiştir.