Sosyal etki pazarlaması bağlamında youtuberların iletişim stratejileri üzerine niteliksel bir araştırma
Özet
İletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeleri değişen pazar şartları bağlamında
ele alan bu çalışma, üretici ve tüketici arasındaki yeni iletişim biçimlerini ve bu
iletişimin aktörü olan Youtuberların süreçteki rolünü konu edinmektedir. Günümüzde
kişiler sosyal medya platformlarında yalnızca iletişim kurmakla kalmayıp aynı
zamanda video-içerik üretebilen konuma gelmişlerdir. Sıradan insanlara içerik üretme
ve şöhret olma fırsatı sunan Youtube’da içeriklerini paylaşan Youtuberlar takipçileri
tarafından birer bilgi kaynağı, markalar açısından ise pazarlama iletişimi aracı olarak
konumlandırılmaktadır. Markalar, ürünlerinin tanıtımı için Youtuberlar aracılığıyla
sosyal etki pazarlaması yoluna gitmeye, Youtuberlar ile iş birliği yapmaya başlamıştır.
Bu çalışmada, güncel ve dinamik pazar şartlarının Youtube’da sosyal etki pazarlaması
bağlamında incelenmesi amacıyla Youtuberların profillerini oluşturan özgül
özellikleri, onların her kuşaktan takipçileriyle ve markalarla kurup geliştirdikleri
iletişim stratejileri ve bu stratejiler neticesinde de günümüz pazarlama iletişimi
sürecine dâhil olma biçimleri analiz edilmiştir.