Daskyleion (Hisartepe) Satraplığı'nda eğitim ve kültür
Abstract
Eski Çağ kültürleri, düşünürleri ve eğitim sistemleri, çağımızın kökleri hakkında bilgi sağlarken bu konudaki ilgiyi de canlı tutmaktadır. Bu bağlamda Anadolu'nun tarihsel ve toplumsal geçmişi de diğerleri kadar çok sorunu aydınlatmakta, bu çalışma da bu konuya ilişkin bir parça sunmayı amaçlamaktadır. Kaynaklar tarafından bildirilen tarihsel olgular, olaylar ve diğer günümüze kadar ulaşan kalıntılar tarihsel ve toplumbilimsel karşılaştırmalı yöntemle yorumlanacaktır. Akhamenid idaresindeki Kuzeybatı Anadolu kendi uygarlıkları, Trakya ve Grek anakarası arasında kültürel etkileşimin olduğu bir bölge ve aynı zamanda da ayıran bir sınırdı. Bu çok kültürlü bağlamda ilerlemeci düşünceler olgulara yönelik olarak ortaya çıktı. Öğretme ve öğrenme de sorunsallaştırıldı ve konular değişiklik gösterdi. Bu değişimle birlikte Daskyleion Satraplığı'ndaki seçkinler ve diğerleri okullara daha fazla ilgi duymaya başladı.
Ancient cultures, scholars and education systems provides a knowledge and gives a perception for contemporary civilizations' roots. In this regard historico – sociological past of Anatolia gives much perspective as others and this work intended to figure it out. Historical facts, events and other artificial informations provided by sources are subject of interpretation within a historico sociological comparison method. Troughout an Achaemenid administration in northwestern region of Anatolia kept its importance of being a cultural interaction zone and a border between Anatolian civilizations, Thracians and mainland Greeks. In this multicultural context much of progressive ideas occured through facts. Teaching and learning was also to considered as problematics and subjects were in changed as well. Within the shift elites or people in Daskyleion territory were gave much attention to schooling.