Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSağlam, Tülin
dc.contributor.otherYalım,Yasemin
dc.contributor.otherArcak,Sevinç
dc.date.accessioned2020-11-16T11:34:08Z
dc.date.available2020-11-16T11:34:08Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/72399
dc.description.abstractÇocuk üniversitesi, çocukların üniversite ile etkileşim içerisinde, yaparak, yaşayarak ve eğlenerek, bilimsel ve eleştirel düşünme, yaratıcı olma, yargılama, sorgulama, soru sorma, merak duyma, sorun çözme gibi temel yaşam becerilerini kazandırmak amacıyla hazırlanmış bir projedir. Proje kapsamında çocukların bir yandan üniversiteyi tanımaları bir yandan da bilim ve sanatın eğlenceli boyutuyla tanışmaları hedeflenmektedir. Proje kapsamında, farklı disiplinlerde çalışmalar yürüten öğretim elemanlarının ve öğrencilerin, deneyimlerini ve etkinliklerini çocuk ve gençlerin ilgilerini bilime, bilimsel düşünceye ve sanata çekecek biçimde yapılandırarak aktarmaları planlanmaktadır. Çocuk Üniversitesi çalışmalarında temel amaç bilimsel olanın niteliğini, bilimsel düşünce yöntemini, yaratıcı ve özgün düşüncenin asallarını çocuk ve genç insanlar için ulaşılabilir kılmak olarak değerlendirilmektedir. Bu nedenle, özgün ya da yeni olan ister bilimin ister sanatın alanına ilişkin olsun, bilinenler arasında yeni bağlantılar keşfedebilen bireylerin varlığını gerektirdiğinden, bu program temel iki alan üzerine oturmaktadır: bilim ve sanat. Proje çalışması genel hatlarıyla; i. Eğitimi verilecek bilim dalının programından çocuklara ilginç gelebilecek, merak uyandıracak ve/veya edinecekleri bilgiler itibariyle fayda sağlayacak konuların seçilmesi, ii. Eğitim Bilimleri Fakültesi’nin Program Geliştirme, Ölçme-Değerlendirme ve Drama Anabilim dallarından öğretim elemanlarının destekleri ile çocuklara uygun hale getirilmesi, iii. Tiyatro Bölümü ve gerekli alanlarda Beden Eğitimi ve Spor Meslek Yüksekokulu desteği ile çocuklar ile uygulanması şeklinde yürütülmüştür. Proje kapsamında Elektronik Mühendisliği, Antropoloji, Toprak, Felsefe ve Astronomi ve Uzay Bilimleri bölümlerinin çocuklara uygun içeriğinin geliştirilmesi ve uygulanması planlanmıştır. Bu bölümlerin dışında Sanat Tarihi, Uluslar arası İlişkiler, Biyoloji, Bahçe Bitkileri, Entomoloji ve Jeofizik Mühendisliği bölümlerinden de katılımlar olmuş, bu sayede yeni programlar proje kapsamında faaliyet göstermiştir. Bu proje önerisi, dünyanın farklı ülkelerinde yürütülen 95 projenin değerlendirilmesi, daha önce üniversitemizde yürütülen TÜBİTAK destekli çalışmaların bu değerlendirmeler ile harmanlanarak güncellenmesi ve Türkiye’de yaşayan çocukların kültürel yapısına uygun olarak program geliştirilmesini amaçlanmıştır. Proje kapsamında ilgili bölümlerin programları gerek dünyadaki örnekler gerekse Eğitim Bilimleri Fakültemizdeki akademisyenlerin bilgi ve tecrübeleri doğrultusunda güncellenecek, programların özelinde Ölçme ve Değerlendirme kriterleri geliştirilecek ve dünyanın farklı ülkelerinde benzer çalışmalarda belirli bir tecrübe ve kaliteyi yakalamış ülkeler ile ortak çalışmalar yürütülmüştür.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherAnkara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleritr_TR
dc.subjectÇocuk üniversitesitr_TR
dc.subjectEğitimi yöntemleritr_TR
dc.titleYenilikçi bilim eğitimi yöntemleri: Çocuk üniversitesitr_TR
dc.typeOther / Diğertr_TR
dc.contributor.departmentDil ve Tarih-Coğrafya Fakültesitr_TR
dc.identifier.startpage01tr_TR
dc.identifier.endpage96tr_TR
dc.relation.publicationcategoryRaportr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster