Türkiye’de sosyoloji eğitiminin sorunları
Abstract
Bu projenin öncelikli amacı sosyolojinin ve sosyoloji eğitiminin ne olduğunu ve
problemlerini tartışmaktır. Projenin Ankara Üniversitesi tarafından desteklenip sosyoloji
öğrencileri tarafından yapılmaktadır. Nitel ve nicel araştırma teknikleri bir arada
kullanılmıştır. Derinlemesine mülakat tekniği ile öğrencilerle, akademisyenlerle, öğrenci
aileleriyle, kamuda çalışan sosyologlarla sözlü tarih çalışması yapılmıştır. Proje için çatışma
teorisi uygun görülmüştür. Bu çalışmada sosyolojinin sosyolojisi yapılarak bilginin kaynağına
dönülmüştür. Bu araştırmada yapılan bulgular ile Aytül Kasapoğlu’nun 1991 yılında aynı
konuda yaptığı çalışma arasındaki bulgular karşılaştırıldığında benzerlikler görülmektedir.
Öğrenciler ile akademisyenlerin mülakat ve anket cevapları arasında da benzerlikler vardır.
Bütçe ve bürokrasi sebebiyle öğrenci odaklı proje olmasına rağmen anket ve veri girişleri
araştırma şirketi elemanları tarafından yapılmıştır. Nitel görüşmeler bütçelendirilmemiştir.
Sosyolojinin gelişimi için çeşitli öneriler sunulmuştur.