dc.contributor.advisor | Karadoğan, Ali | |
dc.contributor.author | Erdoğan, Melek Şimşek | |
dc.date.accessioned | 2020-11-03T08:19:36Z | |
dc.date.available | 2020-11-03T08:19:36Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12575/72221 | |
dc.description.abstract | İnsan ve insana dair hemen hemen her şeyin anlatıldığı sinemada onun yaşadığı yerler ve oralardaki ilişkileri de görünür olmuştur. Bulunduğu yere göre yaşamı da değişen insan, şehirde veya daha küçük yerleşim birimi olan taşrada farklı yaşam deneyimlerine sahip olmaktadır. Dünya sinemasıyla birlikte Türkiye sineması da şehir yaşamının yanı sıra taşra yaşamını da ele almıştır. Türkiye sinemasında taşranın görünürlüğü, ilk ele alındığı 1935 yılından günümüze çeşitlenmiş, bazı değişikliklere uğramıştır. Ülkenin siyasî, ekonomik ve sosyal yapısındaki değişikliklerle birlikte bu çalışmada Osmanlı İmparatorluğu'ndan itibaren Cumhuriyet'in ilânı ve sonrasında merkez-taşra ilişkileri incelenmektedir. Bu aşamada Türkiye taşrasında geleneksellik ve muhafazakârlık öğeleri de ele alınmaktadır. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Merkez-Taşra İlişkileri | tr_TR |
dc.title | 2000'li yıllarda Türkiye sinemasında taşranın temsili / Representation of province in Turkish cinema in the 2000's | tr_TR |
dc.type | masterThesis | tr_TR |
dc.contributor.department | İletişim Fakültesi | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 1 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 150 | tr_TR |
dc.relation.publicationcategory | Tez | tr_TR |