Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArnas, Yaşare Aktaş
dc.contributor.authorTarım, Kamuran
dc.date.accessioned2020-04-30T06:52:51Z
dc.date.available2020-04-30T06:52:51Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30964/auebfd.524681tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/71200
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının sözel problem kurma becerilerini incelemektir. Araştırmanın verileri, Adana’da bir devlet üniversitesinde, 2016-2017 öğretim yılında Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan 179 üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencisi ile Adana’da İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 93 okul öncesi öğretmeninden elde edilmiştir. Araştırmanın verileri araştırıcılar tarafından oluşturulan Sözel Problem Kurma Formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans ve yüzde teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının bazı sözel problem türlerini doğru kurarken bazılarını kuramadıkları görülmüştür. Hem öğretmenlerin hem de öğretmen adaylarının çoğunlukla birleştirme / sonuç bilinmeyenli; birleştirme / değişim bilinmeyenli; ayırma / sonuç bilinmeyenli; ayırma / değişim bilinmeyenli problem türlerini kurmada büyük oranda başarılı oldukları belirlenmiştir. Bununla birlikte hem öğretmenlerin hem de öğretmen adaylarının parça parça bütün-bütün bilinmeyenli; parça parça bütün-parça bilinmeyenli; karşılaştırma küçük çoğunluğu bilinmeyenli; karşılaştırma fark bilinmeyenli problem türlerini kurmada çok az başarılı oldukları görülmüştür. Bununla birlikte karşılaştırma büyük çoğunluğu bilinmeyenli problem türünü kurmada hiç başarılı olamadıkları bulunmuşturtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherAnkara : Ankara Üniversitesitr_TR
dc.relation.isversionof10.30964/auebfd.524681tr_TR
dc.subjectMatematik eğitimitr_TR
dc.subjectOkul öncesi eğitimtr_TR
dc.subjectOkul öncesi öğretmenitr_TR
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının toplama ve çıkarmaya ilişkin sözel problem kurma becerileritr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Fakültesitr_TR
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-0738-9325tr_TR
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-2048-5207tr_TR
dc.identifier.volume53tr_TR
dc.identifier.issue01tr_TR
dc.identifier.startpage29tr_TR
dc.identifier.endpage53tr_TR
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi - Başka Kurum Yazarıtr_TR
dc.identifier.issn/e-issn1301-3718


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster