Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoçak, Seval
dc.contributor.authorBostancı, Aynur Bozkurt
dc.date.accessioned2020-04-25T16:23:27Z
dc.date.available2020-04-25T16:23:27Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30964/auebfd.597200tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/71191
dc.description.abstractBu araştırma, sosyal açıdan sınırlığı olan (dezavantajlı) öğrencilerin sınıf içerinde yaşadıkları sorunlar temelinde öğretmenlerin sınıf yönetiminde sosyal adaleti sağlama çabalarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Uşak ilindeki dezavantajlı yerleşim yerlerinde bulunan kamu okullarında görev yapan gönüllü 17 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre sınıf yönetiminde sosyal adalet uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri, dört ana tema altında toplanmıştır. Bu temalar; dezavantajlı öğrencilerin sınıf içi sorunları, öğretmenlerin sınıf içi öğrencilerin yaşadığı sorunları azaltmak için yaptığı sorunları gidermede sınıf içi uygulamalar, öğretmenlerin sınıf içinde yaptığı uygulamalar önündeki sınırlılıklar ve sınıf yönetiminde sosyal adalet uygulamalarına yönelik okul yönetiminden beklentiler biçiminde oluşmuştur. Yine araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmenler, sınıf içinde öğrenci başarısını olumsuz etkileyen velilerden, yönetimden, yasal sınırlılıklardan, okul olanaklarının yetersizliğinden ve zaman yetersizliğinden kaynaklanan sorunlar yaşamaktadırlar. Bu bağlamda okul yönetiminin çeşitli önlemler alması, var olan sınırlayıcı etmenleri ortadan kaldırması beklenmektedir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherAnkara Üniversitesitr_TR
dc.relation.isversionof10.30964/auebfd.597200tr_TR
dc.subjectDezavantajlı öğrencilertr_TR
dc.subjectDezavantajlı okultr_TR
dc.subjectSınıf yönetimitr_TR
dc.subjectSosyal adalettr_TR
dc.titleSınıf yönetiminde sosyal adalettr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesitr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Fakültesitr_TR
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-9064-2335tr_TR
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-7927-6063tr_TR
dc.identifier.volume52tr_TR
dc.identifier.issue03tr_TR
dc.identifier.startpage915tr_TR
dc.identifier.endpage942tr_TR
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıtr_TR
dc.identifier.issn/e-issn1301-3718


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster