Cilt:52 Sayı:02 (2019)
Recent Submissions
-
A review on the neo-piagetian theory of cognitive development
(Ankara Üniversitesi, 2019)The main objective of this study is to provide a review on the postulates of Neo-Piagetian theorists who provided answers to the criticism aimed at the theoretical perspective of Piaget in terms of cognitive development ... -
Ders imecesi modeli ve modelin öğretmen mesleki gelişimine katkısı üzerine bir inceleme
(Ankara Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada etkili bir mesleki gelişim uygulamasının örneklerinden olan Ders İmecesi Modeli ve modelin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkıları incelenmiştir. Araştırmada, alanyazında yenilikçi mesleki gelişim ... -
Postmodernizmin eğitim yönetimindeki izlerinin Fenwick English üzerinden değerlendirilmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, postmodern perspektifin eğitim yönetimindeki etkilerini Fenwick English üzerinden irdelemektir. English (1939-), eğitim yönetimi alanında aykırı ve postmodern düşünceleri ile büyük yankı uyandırmış ... -
Dönüştürücü öğrenme kuramına dayalı laboratuvar uygulamaları ile öğretmen adaylarının epistemolojik görüşlerinin geliştirilmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)Bu araştırma kapsamında Mezirow tarafından sınırları belirlenen dönüştürücü (transformative) öğrenme kuramına dayalı yürütülen biyoloji laboratuvarı uygulamalarının, fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik görüşleri ... -
Description of Turkish Children's Drawing, Early Writing and Narrative Skills Using A Picture Book
(Ankara Üniversitesi, 2019)This study investigates the drawing, early writing and narrative skills among Turkish children aged 36-61 months using a picture book. The participants were 60 children–28 girls and 32 boys–who attended two preschool ... -
Ulakbim’de dizinlenen Eğitim Bilimleri dergilerinde 2017 yılında yayımlanan makalelerin çözümlenmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)Bu çalışma Ulakbim TR dizinde sosyal ve beşeri bilimler veri tabanı dergi listesinde eğitim bilimleri alanında dizinlenen 14 dergide 2017 yılında yayımlanan makalelerin incelenmesini amaçlamaktadır. Eğitim bilimleri ... -
Öğretmen eğitimi sürecinin bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının mesleki kimlikleri üzerindeki etkisi
(Ankara Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, öğretmen eğitimi sürecinin Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmen adaylarının mesleki kimlikleri üzerindeki etkisini incelemektir. Nitel araştırma desenlerinden temel yorumlayıcı desen kullanılarak ... -
Lise öğrencilerinin okula yönelik algılarının ve öğrenim gördükleri okullarına ilişkin duygularının belirlenmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin okula ilişkin görüşlerinin, öğrenim gördükleri okullarına ilişkin duygularının ve bu duyguların nedenlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın modeli betimseldir ve nitel araştırma ... -
İlköğretimde ekonomiyle ilgili eğitsel niteliklerin kazandırılmasına ilişkin öğrenci görüşleri
(Ankara Üniversitesi, 2019)Bu araştırma, ilköğretimde öğrencilere kazandırılması amaçlanan ekonomiyle ilgili üretkenlik ve tüketim bilincine sahiplik eğitsel niteliklerinin öğrencilere hangi derecede kazandırıldığını öğrencilerin görüşlerinden ... -
Öğretmen adaylarının test yönergesinde aradıkları bilgilerin sıralama yargıları yöntemi ile ölçeklenmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada, eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının test yönergesindeki bilgilerden hangisini daha önemli gördüklerinin sıralama yargıları yöntemi ile ölçeklenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ... -
Yazı biçimi öğretimi konusunda birinci sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(Ankara Üniversitesi, 2019)2005-2006 öğretim yılında öğretimine başlanan bitişik eğik yazı, 2017-2018 öğretim yılında yerini dik temel yazıya bırakmıştır. Kullanıldığı süre içinde bitişik eğik yazının birçok açıdan eleştirildiği görülmüştür. ... -
Disiplinlerarası yaklaşıma ilişkin ortaöğretim öğretmenlerinin görüşleri ve ders uygulamaları
(Ankara Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, disiplinlerarası öğretim yaklaşımı bağlamında, matematik dersi temelinde, ortaöğretim matematik, fizik, kimya ve biyoloji öğretmenlerinin görüşlerini ve dersteki uygulamalarını ortaya koymaktır. ...