Ara
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
Yerel yönetimlerin yaygın eğitim etkinliklerine ilişkin kursiyer görüşleri: İSMEK Dil Kursları örneği
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmada, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kurslarınca (İSMEK)
düzenlenen dil kurslarına devam eden kursiyerlerin aldıkları eğitimlere ilişkin görüşlerinin ve
beklentilerinin belirlenmesi ...
Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlikleri ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlikleri ile kişilik özellikleri
arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Türkiye genelinde yapılan bu çalışmaya toplam 8561 okul
yöneticisi katılmıştır. ...
4+4+4’ten geriye kalanlar: Türk öğrencilerin başarılarındaki göreli yaş etkisi
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Göreli yaş etkisinin, öğrencilerin okul başarılarında etkili olduğu birçok amprik araştırmada
ortaya konulmuştur. Bu kapsamda, bu çalışmada dördüncü sınıf Türk öğrencilerinin matematik
ve fen bilimleri alanlarındaki ...
Programlama öğretim sürecinde üstün yetenekli ilkokul öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Programlama etkinliklerinin erken yaşta deneyimlenmesi gün geçtikçe önem kazanan bir
konudur. Bu çalışmada ilkokul 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören 26 üstün yetenekli öğrenci ile
Scratch destekli programlama öğretimine ...
Okul yöneticilerinin toksik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmada okul yöneticilerinin toksik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel
bağlılıkları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Korelasyonel çalışma
kapsamında yapılan araştırmaya Rize il ...
Özel eğitim okullarına Avrupa Birliği projelerinin katkısının yönetici ve öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmanın amacı; özel eğitim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin AB
projelerinin (Ka1) özel eğitim okullarına sağladığı katkıları ölçmek için “AB Projelerinin
Katkılarını Değerlendirme Ölçeği”ne verdikleri ...
Öğrenci çeşitliliğine ilişkin öğretmen görüşleri
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Bireylerin çeşitliliğe yönelik olumlu yaklaşımlar sergilemeleri, insan haklarının korunması ve
geliştirilmesi kapsamında her bireyin çalışma ve eğitim hakları ile birlikte demokrasiye katılım
haklarına ilişkin inançları ...
Okul öncesi dönemdeki çocukların “ışık” kavramına ilişkin bilgilerinin belirlenmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Okul öncesi dönemde çocuklar, çevrelerinde gerçekleşen olayları keşfetmek ister ve merak
ettikleri pek çok soruya yanıt ararlar. Yaşadıkları çevrede, çocukların dikkatini çeken fen
kavramlarından biri de “ışık”tır. ...
Birinci Heyet-i İlmiye ve çalışma esasları
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Eğitim sorunlarının dönemin eğitimcilerinin düşünce ve deneyimlerinden yararlanarak tartışılıp
karara bağlandığı ve eğitim politikalarının belirlendiği Heyet-i İlmiye toplantıları,
Cumhuriyetin ilanından birkaç ay ...
Akademik motivasyonsuzluk ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Motivasyon eksikliği başka bir deyişle “motivasyonsuzluk” okullarda yaygın olarak görülür ve
hem öğretmenler hem de öğrenciler için önemli bir sorun alanıdır. Motivasyon eksikliği moral
bozukluğu, memnuniyetsizlik ve ...