Türk medyasının Türkiye - Avrupa Birliği ilişkilerine yaklaşımının okurların tutum ve kanaatleri üzerindeki etkileri
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Türk medyasının Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri ile ilgili
yayın politikalarının, okurların tutum ve kanaatleri üzerindeki etkilerinin
araştırılmasıdır. Çalışmanın ilk bölümü AB’nin kuruluşu ve genişlemesine, ikinci
bölümü Türkiye-AB ilişkilerine ayrılmıştır. Üçüncü bölüm; örneklem olarak alınan
gazetelerin 2016 yılına ait konu ile ilgili köşe yazılarının yanısıra okurlara uygulanan
anket çalışmasının sonuçlarına dayanmaktadır. Çalışmanın sonunda, medya
iletilerinin okurların tutum ve kanaatleri üzerindeki etkileri, ilgili kitle iletişim
kuramları yardımıyla değerlendirilmiştir