Ara
Toplam kayıt 25, listelenen: 1-10
George Herbert Mead düşüncesinde sosyal benliğin oluşumu
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)
Bir ahlak teorisinden ve şahsiyetten söz etmenin yolu, öncelikle bu ahlakın ve şahsiyetin temelini oluşturan benlik kavramını temellendirmekle mümkündür. Düşünce tarihine bakıldığında benliğin imkanının, özdeşliğinin ve ...
Ulus-devlet, milliyetçilik ve etnik kimlik: Bir çaykara etnografisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
"Ulus- Devlet, Milliyetçilik ve Etnik Kimlik: Bir Çaykara Etnografisi" başlığını taşıyan bu çalışma, ulusal kimliğin ve tarihin bir inşa olduğu tezine dayanmaktadır. Bu nedenle, Çaykara bölgesindeki iki dil konuşan (Rumca ...
Kur`an-ı Kerîm`de anılan bazı peygamberlerin yanlızlık deneyimleri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
Ulu'l-emr kavramı
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
İbn Sina`da peygamberlik
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
According to Avicenna, prophets are necessary so as to providesustainability of the social life in a certain order, to achieve social justice in allthe strata and to live in peace with the all people.Prophets have a supreme ...
Mâzerî (ö.536/1141), hayatı, eserleri ve 'el-mu'lim' isimli eseri özelinde şerhçiliği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
In the study, the approach of Mâzerî to the texts of Muslim are examined. We tried to determine the points of view followed by commentator, who lived in the sixth century after hijrah, in order to explain the traditional ...
Erzurumlu Kadı Mustafa Darir'in Kitab-ı Siyer-i Nebi'si
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
Siyer, is the name of the works which discuss the biographies of the ProphetMohammed and it is also the name of the main science branch. Siyer inscriptionsbegan due to the eagerness and desire of introducing the Prophet ...
İbn Sayyad hakkındakl hadislerin değerlendirilmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
Our thesis to take form in an introduction and two sections. In introductionsection we briefly mentioned about the Works we used while we were studyingour thesis and method we followed. After this we prepared a substructure ...
Peygamber kavramının öğretimi (ilköğretim 5. sınıf örneği)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
In our study, it is aimed at presenting the activities arranged accordıng to the levelsof teachıng of concept in a suitable way and the understanding of the prophet harmonizedwith 5. grade students? interests and necessities ...
Ahmed Kuddûsî ve tasavvuf düşüncesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)