Başlık için TEZLER listeleme
Toplam kayıt 24346, listelenen: 3935-3954
-
Bilgi verici psikolojik danışmanlık programının zihinsel özürlü çocukların kardeşlerinin özürle ilgili bilgi düzeylerine ve özürlü kardeşlerine yönelik tutumlarına etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997)This study examines the effects of an informational counseling program on nonhandicapped siblings' knowledge level about mental disability and attitudes toward their brothers or sisters with mental disabilities. A total ... -
Bilgi yoğun iş hizmetlerinin yer seçim tercihleri ve inovasyon dinamikleri: Ankara metropol kenti örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)1960'ların sonu ve 1970'lerin başında özellikle Batı Avrupa'da, genelde de tüm dünya üzerinde yeni bir iş bölünmesi ortaya çıkmıştır. Sanayinin belirgin bir şekilde gözden düşmesi, ekonominin itici gücü olarak bilgi yoğun ... -
Bilgi yönetimi ve inovasyon perspektifinden stratejik çift yeteneklilik: Ankara teknoloji geliştirme bölgelerinde bir araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)İşletmelerin değişen çevre koşullarına uyum sağlayabilmeleri, varlıklarını sürdürebilmeleri ve rakipleri karşısında rekabet üstünlüğü elde edebilmelerinin şartı değişime ve yeniliklere ayak uydurabilmesidir. İşletmeler ... -
Bilgi yönetiminde veri ve metin madenciliği: Bir dijital içerik analizi uygulaması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada, organizasyonlarda bilgi yönetimi kavramı kapsamında dijital içerik yayınlayan bir organizasyondan elde dilen ham veriler işlenerek ilgili organizasyon için iki farklı analiz yapılmış ve analizler sonucu değerli ... -
Bilgi-iktidar ilişkisi çerçevesinde bilgi edinme hakkı
Bilgi-İktidar İlişkisi Çerçevesinde Bilgi Edinme Hakkı? başlıklı bu tez çalışmasında, bilgi edinme hakkı kavramı, modern siyasal iktidar kavramı ile Foucault'nun modern siyasal iktidara ilişkin analizleri çerçevesinde ... -
Bilgilendirme programının normal sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma ortamındaki işitme engelli çocuklara yönelik tutumlarına etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999)In this research it is aimed to investigate the effects of informational program prepared about hearing impaired children and mainstreaming on the attitudes of normal class teachers toward hearing impaired children. A total ... -
Bilgilendirme ve performans geribildirimine dayalı sınıf yönetimi müdahale programının kaynaştırma sınıflarındaki öğretmen-öğrenci çifti çıktıları üzerindeki etkileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)The purpose of this study was to examine the effectiveness of performance feedback (PF) which was given daily to teachers following training about classroom management strategies on outcomes of teacher- student dyad.This ... -
Bilginin düzenlenmesinde web 3.0 teknolojilerinin kullanılması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Yazının bulunmasıyla ortaya çıkan kütüphaneler, bilgiyi insanlığa ileten önemli kurumlardan biri olmuştur. Kütüphaneler ayrıca, kullanıcıların bilgi gereksinimini karşılamak için başvurdukları ilk yerlerdir. Web ise, ... -
Bilginin toplumsal iletişiminde düşünce özgürlüğü açısından kütüphanelerin rolü
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Sosyal Bilimler Enstitüsü : Bilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı, 2019)Çağımızda bilgi daha önce hiç olmadığı kadar önemli bir toplumsal role sahiptir. Öyle ki, neo-liberal yaklaşımın tarihin sonunu ilan ederek yeni dünya düzenini tarif ettiği ve biçimlendirdiği anlamda, artık içerisinde var ... -
Bilginin toplumsallaşmasında dışlanmış kesimlere yönelik hizmetler
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Sosyal Bilimler Enstitüsü : Bilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı, 2017)Bilginin toplumsallaşmasında kilit rol oynayan ve toplumun tüm kesimlerine eşit hizmet verme amacı taşıyan halk kütüphaneleri, her yaş grubundan tüm bireylerin tereddüt etmeden bilgi edinme ihtiyacını karşılayabileceği ... -
Bilgisayar destekli bağlaşık öğretimin öğrenci başarısı, motivasyon ve transfer becerilerine etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003) -
Bilgisayar destekli bilişsel çıraklık yönteminin öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2005)The purpose of this study is to determine the effect of computer- assisted cognitive apprenticeship method on students' higher- order thinking skills. This is a pretest- posttest control group mental study model. The study ... -
Bilgisayar destekli dil öğreniminde veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımının yabancı dilde sözcük edinimine ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2009)Bu araştırma, veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımı ile çevrimiçi sözlük kullanımı yöntemlerinin yabancı dilde sözcük ve ilişkili sözcük edinimi boyutunda öğrenci başarısına ve başarısının kalıcılığına etkilerini araştırmak ... -
Bilgisayar destekli eğitimlere katılan öğretmenlerin görüş ve deneyimlerine bağlı olarak eğitimde teknoloji kullanımını etkileyen dinamikler
Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığında görev yapan ve bilgisayar destekli eğitimlere katılan öğretmenlerin görüş ve deneyimlerine bağlı olarak eğitimde teknoloji kullanımını etkileyen dinamikleri irdelemektir. Bu ... -
Bilgisayar destekli nakışlı tekstil ürünlerinin desen özelliklerinin ve nakış sektörünün sorunlarının belirlenmesi
(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009)Bu çalışmada bilgisayar destekli nakışlı tekstil ürünlerinin desen özellikleri ve nakış sektörünün sorunları incelenmiştir. Araştırma Ankara, Bursa, Denizli, İstanbul ve İzmir illeri ticaret odalarına kayıtlı 56 nakış ... -
Bilgisayar destekli nitel veri analizi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışma, bilgisayar programlarının nitel veri analizine sunduğu olanakları, gerek kuramsal düzeyde ilgili metodolojik literatürün izlenmesi yoluyla, gerek pratik düzeyde örnek bir programın kullanımı ile tanıtmaya yönelen ... -
Bilgisayar destekli ortaklaşa öğrenmede e-liderliğin ve grup destek sistemlerinin öğrencilerin katılım sıklıkları, performansları ve doyumları üzerindeki etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)Bu araştırma, Bilgisayar Destekli Ortaklaşa Öğrenme ortamında gerçekleşen ortaklaşa sorun çözme ve birlikte çalışma sürecinde e-liderliğin ve grup destek sistemlerinin öğrencilerin katılım sıklıklarını, performanslarını ... -
Bilgisayar destekli ortaklaşa öğrenmede grup yapısının öğrencilerin görev başarısı üzerindeki etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2005)The purpose of this study to present how students' individual and team successes has changed with group structure in Computer Supported Collaborative Learning activities. Experimental procedures of the research was ... -
Bilgisayar destekli öğretim için bir model önerisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1988)Tarama türü bir nitelik taşıyan bu araştırmanın amacı bilgisayar destekli öğretimi ana hatlarıyla tanıtmak ve Türk Eğitim Sistemi'nde mevcut koşulları dikkate alarak ortaöğretim kurumları için bilgisayar destekli öğretim ... -
Bilgisayar destekli öğretim için özel ders türünde bir ders yazılımının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1996)