Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBecerikli, Sema
dc.contributor.authorAkarsu, Esra
dc.date.accessioned2019-12-30T07:40:40Z
dc.date.available2019-12-30T07:40:40Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/69109
dc.description.abstractÖZET Küreselleşen dünyada yerel, ulusal, ulus ötesi ve çok uluslu ekonomilerin kesiştiği yer olan tüketim kültürü için tüketici davranışlarını ve yaşam tarzlarını öğrenmede, istek ve ihtiyaçları tespit etmede iletişim önemli bir role sahiptir. Reklam ise, ürün ve hizmetlerin bilgisini, işlevini ve faydasını bu süreçte alıcıya / hedef kitleye ulaştıran bir pazarlama iletişimidir. Sürekli değişen ve gelişen toplumlarda gündelik yaşamın bir parçası hâline gelen otomobiller, sahiplerine çeşitli faydalar sağlamakta ve bu faydalar otomobil-reklam ilişkisinde göstergelerle sunulmaktadır. İşletmelerin, özellikle otomotiv sektöründe devamlı bir başarı sağlaması için tüketici ihtiyaç ve isteklerini tatmin ederek bir memnuniyet ortamı oluşturması gerekmektedir. Tüketici satın alma davranışı; demografik, psikolojik ve sosyokültürel pek çok bileşenle açıklanmaktadır. Her duygu, düşünce ve eylem; karmaşık tüketim süreci içerisinde insan davranışının bir parçası olarak çevre, kültür ve toplumla etkileşim hâlindedir. Bu nedenle analiz edilmesi, hem üreticiye ve markasına değer katmada, hem de reklamcılar için faydalı bir rehber, yol gösterici olmada işlevseldir. Bu çalışmada, öncelikle reklam ve tüketici davranışları ile ilgili kapsamlı literatür bilgisi verilmiştir. Devamında anket yoluyla reklamın otomobil satın alırken hedef kitleyi hangi yönlerden etkilediği açıklanmıştır. Anketler, Ankara ilinin Çankaya, Yenimahalle ve Keçiören ilçelerinde ikamet eden 237 kişiye uygulanmıştır. Elde edilen veriler analiz edilerek otomobil reklamları ve otomobil satın alma davranışı arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Reklam, Otomobil, Tüketici Davranışı, Satın Alma Davranışı. ABSTRACT In globalising world, communication has a substantial role for consumption culture as a place where local, national, transnational and multinational economies are intersected to find out consumer behaviours and their life styles and to determine their request and needs. As for advertisement is a marketing communication that conveying information, function and benefit of good and services to recipient / target audience in this process. In societies that are regularly developing and changing, automobiles which are turned into a part of daily life provide their owners multiple benefits and these advantages present with signs in relationship between automobile and advertisement. Companies especially in automotive sector to get a constant success, should create a satisfaction atmosphere by gratifying consumer's request and needs. The buying behavior of consumer is explained with many components as demographic, psychological and sociocultural. Every sense, idea and action in a complex consumption process, are in interactive relation with environment, culture and society as a part of human behaviour. Therefore, analysis of human behaviour is functional both producer to add value her / his own brand and leading, a useful guide for advertisers. In this study, first of all, comprehensive information about advertisement and consumer behaviours is clarified. Surveys were implemented to 237 people who located in the districts of Ankara; Çankaya, Keçiören and Yenimahalle. By analyzing the gathered data, meaningful relationship is determined between automobile / car advertisements and purchasing automobile behaviours. Keywords: Advertisement, Automobile, Consumer Behaviour, Purchasing Behaviour.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherAnkara : Ankara Üniversitesi : Sosyal Bilimler Enstitüsü : Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalıtr_TR
dc.subjectReklamtr_TR
dc.subjectOtomobiltr_TR
dc.subjectTüketici davranışıtr_TR
dc.subjectSatın alma davranışı.tr_TR
dc.titleOtomobil reklamlarının tüketicilerin satın alma davranışına yansımaları: Ankara ili örneğitr_TR
dc.title.alternativeThe reflections of automobile advertisements on consumers' purchasing behaviour: sample of Ankara provincetr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentİletişim Fakültesitr_TR
dc.identifier.startpage01tr_TR
dc.identifier.endpage200tr_TR
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster