Türkiye'yi ziyaret eden Çinli turistlerin beğeni kriterleri
Abstract
Türkiye'nin cari dengesi için turizm gelirleri büyük önem taşımaktadır. 2018 yılında Türkiye-Çin arasında gerçekleşen dış ticaret açığı ise yaklaşık 18 milyar dolar seviyesindedir ve turizm iki ülke arasındaki ticaret açığının kapanabilmesi için oldukça önemlidir. Çin, dünya turizm pazarının gelişmesine en fazla katkıda bulunan ülkelerden biridir. Bundan dolayı Türkiye için önemli bir pazardır. Çin turizm pazarında başarı sağlamak için Çinli turistlerin ilgi alanlarını, ihtiyaçlarını ve tercihlerini tespit etmek gerekmektedir. Çinli turistlerin özelliklerini, seyahat motivasyonlarını, hangi kültürel ortamlardan geldiklerini araştırarak Çin pazarında stratejiler geliştirmek sektörün önceliği olmalıdır.
Turkey's tourism revenues for the current account balance is of most importance. The foreign trade deficit in 2018 which took place between Turkey and China stood at about 18 billon dollars and tourism is very important to closing of open trade between the two countries. China is one the most contrbuting countries to the development of the world tourism market. Therefore, it is an important market for Turkey. To ensure success in the Chinese tourism market, it is necessary to identify the interests, needs and preferences of Chinese tourist. Developing strategies in the Chinese market by researching the characteristics of Chinese tourists, their travel motivations and the cultural environments they come from should be the priority of the sector.