Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahin, Mehmet Cem
dc.contributor.authorKahraman, Aksu
dc.date.accessioned2019-12-13T12:16:08Z
dc.date.available2019-12-13T12:16:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/68698
dc.description.abstractSon yıllarda sayıları git gide artan imam hatip liselerini bu araştırmada mercek altına aldık. Uzun diyaloglar , nitel ve nicel gözlemler sonucu derinlemesine sosyolojik gözlemler yaparak imam hatip lisesi öğrenci ve ergenlerinin boş zaman eylemleri üzerine ortaya koyduğumuz bulguları değerlendirdik.Bu araştırmalar veli profili yapısı, sosyo ekonomik düzey farklılığı olan okullardan meydana gelmekteydi.Hızlıca gelişen teknolojik ürünler ,kitle iletişim araçları ,dokunmatik aygıtlar,sosyal hesaplar,en son sürümünün bir öncekini çöpe attığı değişik ürünler ve uygulamalar bizim gözlemlerimize göre sosyolojinin ana kurumlarından olan boş zaman sosyolojisinin günümüz gençliği üzerindeki ana unsurlarıydı.Sayıları giderek artan alışveriş merkezleri ,gündelik diziler, televizyon yapımları gerçekten dini müfredata tabi olarak eğitim alan imam hatip gençliğini bir kuşatma altına alarak adeta etrafında seküler ve hedonist bir duvar oluşturmuştu. Değerlerin gitgide zayıfladığı 2016 Türkiye sinde imam hatip liselerine gönüllü katılanlarda namaz kılma oranının yüksek olduğunu gözlemledik.Her ne kadar normal lise öğrencisiyle aynı popüler bombardımana maruz kalsa da imam hatip liselerinde muhafazakar bir eğilim ,Milli değerlere saygı söz konusu idi.Pratikte uygulamaları her ne kadar tam olmasa da,imam hatip liselerindeki öğrenci kalitesi her ne kadar istenen seviyede olmasa da.imam hatip geleneği ve birikiminin gene de bir şekilde aktarımının olduğu bir gerçektir.ve bu kültürün sonraki kuşağa da geçeceği bir sosyolojik olgudur. Anahtar Kelimeler: İmam hatip lisesi,popüler bombardıman,Milli değerler, Boş zaman sosyolojisi We have examined closer the Imam Hatip High Schools numbers ever-mounting in recent years in this research. We have evaluated the findings manifested on free time of Imam Hatip High School students and teenagers by deep sociological observations as a result of long dialogues, qualitative and quantitative observations. These researches were constituted from the different student's guardian type and socio-economical level. The rapidly-developed technological products, mass media, touch devices, social accounts, products' new version is coming into use consistently and applications are the key fact of the free time sociology is one of the main facts of sociology over the youth of today pursuant to our observations. The numbers ever increasing shopping centers, television series and television products are surrounding the Imam Hatip High School students and constituting a secular and hedonist wall around of them. In the decreased in value facts of 2016 year of Turkey, we have observed that the rate of performing the prayer (salaat) was really high for the students who has enrolled to Imam Hatip High School with their own volition. A bien-pensant and respecting to national values are very important facts for the Imam Hatip High School students in despite of they are exposing to the same popular bombardment with the Normal High School students. The Imam Hatip High Schools are transmitting the Imam Hatip tradition and cultural accumulation to the next generations and the reality of this culture will be transmitted to the next generation is a sociological fact although practical applications are unsatisfying and the student quality is low in the Imam Hatip High School. Key Words: Imam Hatip High School, Popular bombardment, National values, The free time sociologytr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherAnkara : Üniversitesi : Sosyal Bilimler Enstitüsü : Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı : Din Sosyolojisi Bilim Dalıtr_TR
dc.subjectİmam hatip lisesitr_TR
dc.subjectBoş zaman sosyolojisitr_TR
dc.subjectImam Hatip High Schooltr_TR
dc.subjectThe free time sociologytr_TR
dc.titleİmam hatip lisesi öğrencilerinin okul dışı zamanlarını değerlendirme biçimleri üzerine sosyolojik bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeA sociological resarch on i̇mam hatip high school students'way of valuei̇ng ti̇me outside schooltr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentSiyasal Bilgiler Fakültesitr_TR
dc.identifier.startpage01tr_TR
dc.identifier.endpage146tr_TR
dc.relation.publicationcategoryGazete Makalesi - Ulusaltr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster