Ara
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
Türkçe'yi yabancı dil olarak öğreten öğretmenleri değerlendirme ölçeği
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Bu araştırmada amaç; “Yabancı Dil Olarak Türkçe (YDOT) Öğretmeni Değerlendirme Ölçeği”
geliştirmektir. Bu ölçekle öğretmenlerin etkililik düzeyi belirlenecektir. Böylece öğretmenlerin
geliştirilmesi ve iyileştirilmesi ...
Olumsuz yaşam olayları, psikolojik danışma hizmeti alma, ruminasyon ve stres arasındaki ilişki
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin stres düzeylerini, olumsuz yaşam olayları, ruminasyon
ve cinsiyet değişkenleri açısından incelemektedir. Araştırmaya 184’ü (% 59.2) kadın, 127’si
(% 40.8) erkek, toplam 311 üniversite ...
"Düşünen okullar öğrenen ulus: Singapur'da yaratıcılık ve eleştirel düşünme" girişimi
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Bu makalede, özellikle de son PISA sınavlarında ülkelerarası ligde ilkler arasında yer alan
Singapur’un, bilgi çağında ayakta kalabilmesi için geliştirdiği bir vizyon olarak gelecek için
eğitim hareketi konu edilmektedir. ...
Öğretmen görüşlerine göre neoliberal bireyciliğin öğrencilere yansıması
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Liberalizmin bireycilik anlayışında dışsal engellere karşı özgür, çıkarlarını birincil amaç olarak
gören bireyin varlığı önemsenir. Birey, devlet ve topluma karşı savunulur. Neoliberalizmin
bireycilik anlayışında ise ...
Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki öğrencilerin keman dersindeki başarı düzeylerini yordayan öğrenmeye ilişkin özellikler
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Bu araştırmada Türkiye’de müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda keman dersi alan
öğrencilerin, keman derslerindeki başarılarını yordayan (tahmin eden) öğrenmeye ilişkin
özelliklerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ...
2006 ve 2013 yılı medya okuryazarlığı öğretim programlarının öğretmen görüşleri çerçevesinde karşılaştırılması
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Medya Okuryazarlığı dersi, öğrencilerin medya karşısında belli bir bilince erişebilmelerini
sağlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin öğretim programına konulması için yapılan çalışmalar
sonrasında bir program hazırlanmış ...
2013 okul öncesi eğitim programının değerlendirilmesi
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Bu araştırmada Türkiye’de 2013 yılında uygulamaya konulan okul öncesi eğitim programının
değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Değerlendirmede Provus’un Farklar Modeli temel
alınmıştır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden ...
Çocuğun soyadıyla ilgili yargı kararlarının değerlendirilmesi
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Bireyin kimliğinin parçası olan soyadı, 2525 sayılı Soyadı Kanunu ve 4721 sayılı Türk Medeni
Kanununda düzenlenmektedir. Türk Medeni Kanunu uyarınca çocuğun soyadının
belirlenmesinde, soybağı esası kabul edilmiştir ve ...
“Yetişkin yeterliklerinin uluslararası değerlendirilmesi programı (PIAAC)” sonuçları bağlamında Türkiye’de temel eğitim sorunlarını yeniden düşünmek
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programı (PIAAC)”nın 28 Haziran
2016 tarihinde açıklanan sonuçları, 24 ülke arasında Türkiye’nin tüm beceri alanlarında düşük
puanlarla son sıralarda yer aldığını ...