Tarih öğretmenlerinin eğitimde teknoloji entegrasyonuna ilişkin algı ve görüşlerinin incelenmesi
Göster/ Aç
Tarih
2017Yazar
Taş, Mahmut
Güven, İsmail (Danışman)
Gülbahar Güven, Yasemin (Eş Danışman)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışmada, tarih öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonuna ilişkin algılarının
ve öğretimde teknoloji Kullanımına yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu
çalışma kapsamında tarih öğretmenlerinin yazılım kullanımları, öğretim araçları ve
malzemelerinin kullanımı, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili mesleki gelişim için
bilgi ve destek kaynaklarını, teknoloji kullanımını teşvik eden faktörleri, bilgi ve
iletişim teknolojileri kullanımı ile ilgili algıları ve teknoloji kullanımına ilişkin engelleri
tespit etmektir. Bu çalışma, hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerinin bir arada
kullanıldığı karma yöntem desenlerinden olan açımlayıcı karma yöntem kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemi, 2016- 2017 eğitim öğretim yılında Isparta, Antalya, Konya,
Ankara illerinde ortaöğretim okullarında görev yapan tarih öğretmenleri ve Google
Form üzerinde ulaşılan tarih öğretmenlerinden oluşmaktadır. Yapılan çalışma
sonucunda 406 adet anket formu değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmayı derinleştirmek
için uzman görüşü alınarak altı sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu
hazırlanıp 15 tarih öğretmenine uygulanmıştır. Çalışmada tarih öğretmenlerinin bilgi ve
iletişim teknolojilerini kullanım düzeylerinin belirlenmesi için öğretmenler için
geliştirilen 78 maddelik “Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Kulanım Anketi”
kullanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre tarih öğretmenlerinin
eğitimde teknoloji kullanım sıklıkları orta düzeyde çıkmıştır. Tarih öğretmenleri
teknoloji entegrasyonu kavramını insan hayatını kolaylaştıran ve her alanda faydalı bir
araç olarak görürken, yaşadığımız çağa uyum sağlamak için teknolojinin eğitime
entegre edilmesi gerektiğini ve bunun beşeri bilimlerin öğretilmesinde büyük kolaylık
sağlayacağını belirtmişlerdir.
In this study, the History Teachers’ perception towards technology integration
and their opinions related to the use of technology in education are aimed to determine.
In this context the aim of this study is to detect the obstacles related to the
software usage of history teachers, the usage of teaching aids and materials, information
and support resources for professional development related to ICT, the incentive factors
for technology usage obstacles the perception and use of technology related to the use of
ICT. In this study, both quantitative Illustrative mixed method, one of the pattern using
a combination of qualitative research methods were used mixed method. The sample of
the research is composed of history teachers working in secondary education institutions
located in the provinces of Isparta, Ankara, Antalya, Konya in 2016-2017 academic
year and the history teachers who were reached from google form. As a result of the
study, 406 scale forms were evaluated. In order to deepen the research, semi-structured
interview form consisting of six questions was prepared and applied to 15 history
teachers. In the study, 78 items "Information and Communication Technology (ICT)
Usage Scale”developed for teachers were used to determine the level of use of
information and communication technologies by history teachers. According to the
results obtained as a result of the research, the frequency of use of technology in
education the history teachers is moderate. History teachers have come to the
conclusion that the concept of technology integration is important to facilitate the
teaching of the humanities that facilitate the human life and see the use of technology as
a useful tool in every field,