Davranış kontrolü ve beceri öğretimi konusunda hizmetiçi eğitime katılanların programa ilişkin görüşleri
Özet
Türkiye' de son yıllarda özürlülere ve özel eğitime verilen önem giderek artmaktadır Bunun bir sonucu olarak,
özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinin sayısı da hızla artmaktadır Fakat yeterli sayıda nitelikli
personel yetişmemiş olması nedeniyle, bu merkezlerde, özel gereksınınılı çocuklar ve özel eğitim konusunda
yeterli eğitim almamış personel istihdam edilmektedir Bu nedenle, merkezler hızmetıçı eğitim yoluyla personeli
eğitmektedirler Eskişehir Ilı'nde bir özel özel eğitim ve rehabilitasyon meıkezınde sunulan hizmetin kalitesini ve
bu merkezde çalışan personelin niteliklerini artırmak amacıyla davranış kontrolü ve beceri öğretimi konularında
hızmetıçı eğitim pıogıamı uygulanmıştı) Bu çalışmanın amacı, bu özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde
uygulanan hızmetıçı eğitim programına dışkın katılımcılaım gotuş ve önerilerim belirlemektir Çalışmaya
kurumda çalışan \e hızmetıçı eğitim kursuna katılan dokuz kışı katılmıştır Çalışmanın verilen yarı
yapılandırılmış görüşmelerle toplanmışta Veriler, niteliksel araştırma yöntemlerinden tümevarım analizi
tekniği kullanıla/ak analız edilmiştir
in ıecent years the ımpoıtance gıven to the ındıvıduals wıth specıal needs and specıal educatıon has been
mcreasmg in Tıırkey As a result of thıs numbets of specıal educatıon ınstıtutıons and >ehabılıtatıon centers
have been mcreasmg m the prıvate sectoı in these ınstıtutıons the peı sonnel havıng no educatıon ıelated to
ındıvıduals mth specıal needs and specıal educatıon aıe employed because of hcnıng no quahfıed peısonnel
who ha\e bcen tıaıned aboııt specıal educatıon Howe\eı peı sonnel are traıned by ın-seıvıce traınıng in theseınstıtutıons in the cıty of Eskişehir an ın-semce tıaımng pıogıam about teachıng of skılls and behavıor
management technıcjues was ımplemented m ordeı to ıncrease peı sonnel and sen ıce quaht\ The puıpose of thıs
study was to descııbe the \ıews and suggestıons about in seıvıce traımng pıogıam of ıespondents who have
been woıkıng at the prnate specıal educatıon and ıehabılıtatıon centeı Nine ındnıduah who have been woıkıng
in the prıvate centeı and had attended in seıvıce tıaımng pıogram partıcıpated in the study in thıs study the
data weıe collected by semi stıuctural ınteıvıev,s The collected data were analyzed by ınductıve analysıs whıch
ıs one of the qualıtatıve ı eseaı eh ınethods