dc.description.abstract | Bu çalışmanın konusu taşımalı eğitim programı içindeki öğrencilerin bir sosyal
değerlendirmesidir. Kırsal alan içinde zorunlu sekiz yıllık ilköğretime bu sistem
içinde devam eden öğrenciler araştırmanın hedef grubunu oluşturmaktadır.
Araştırma Şırnak ili Silopi ilçesinin taşımalı eğitim kapsamındaki köyleri
üzerinde gerçekleştirilmiştir. Örneklem, araştırma kapsamında yer alan köylerden
Silopi Merkez ilçeye taşınan 73 erkek öğrenciden oluşmaktadır, çünkü bu köylerden
taşımalı eğitim sistemine katılan kız çocuğu bulunmamaktadır.
Bu makalede araştırmadan elde edilen bulgular ışığında, öğrencilerin hane
içindeki yaşamlarında karşılaştıkları sorunlar ile taşımalı eğitim programı
kapsamında yaşadıkları güçlükler değerlendirilmiştir.
The subject of this study is a Social Assessment of the students who are in the
bussing school program. Students, who continue their 8-years compulsory basic
education within the bussing school program in rural area, constitute the target
group of the research. This research was conducted on the Silopi’ s villages which are including to
the bussing school program, in Şırnak province. A Sample is consist of 73 male
students who are transported from the villages within the research area to the centre
of Silopi. Because, there was not any female student participated to the bussing
school program from in these villages.
This paper is to examine the situations of students in household lives and their
problems within the bussing school program, in the light of research findings. | tr_TR |