İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin yakın sosyal çevre ile ilişkilerinde etkili bir faktör olarak dindarlık
Özet
Dindarlık, birçok yönüyle, bireyin sosyalleşme sürecinde
çevresindeki diğer insanlardan edindiği bir özellik ve yaşama biçimidir.
Çünkü dini sorumluluk, fiziksel ve zihinsel gelişme ve olgunlaşmaya
bağlı olarak bireyin içinde yaşadığı sosyo-kültürel ortama göre zamanla şekillenmektedir. Bu süreçte, bireyi kuşatan yakın ve uzak
çevrenin ürettiği sosyo-kültürel çevre koşulları etkili olmaktadır. Bu
makalede, dindarlığın ilahiyat fakültesi öğrencilerinin yakın çevre
ilişkilerine, eş ve arkadaş seçimine ve alışveriş tercihlerine etkisi üzerinde durulmaktadır. Bu çerçevede öğrencilerin eş ya da arkadaş olarak
seçtiği ve alışverişte ilişki kurduğu insanların dindarlığını önemli bir
faktör olarak değerlendirip değerlendirmediği ve bu konulardaki etkilenme kaynakları incelenmektedir.
Religiosity is, in many aspects, a state and lifestyle that in
the process of socialization the individual acquired from other persons
in his neighborhood because the religious responsibility evolves in accordance with the physical and mental growth and maturation, and the
socio-cultural environment in which individual lives. In this process,
the socio-cultural environmental conditions surrounding the individual
play an important role. This article deals with the influence of religiosity on the near milieu of students of the Faculty of Divinity, on choosing
partner and friends, and preference of shopping. In this frame, whether
the students regard the religiosity of persons whom they choose as partner or friends, and get a contact in their shopping as important criteria,
and the sources effective on their decisions have been examined.