Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürdal, Oya
dc.date.accessioned2019-04-24T11:28:25Z
dc.date.available2019-04-24T11:28:25Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/62950
dc.description.abstractEnformasyon okuryazarlığı, bireylerin, sorun çözme ve karar verme aşamalarında enformasyonun gereksinim olduğu bilincine varmaları, gereksindikleri enformasyona erişim ve kullanım becerilerine sahip olmaları, sözkonusu becerileri yaşamlarına kanalize etmeleri anlamını taşımaktadır. Toplumdaki tüm bireylerin enformasyon okuryazarı kılınabilmesi doğrultusunda, farklı kullanıcı türleri için özel enformasyon okuryazarlığı programlarının hazırlanması gerekmektedir. Enformasyon okuryazarlığı programlarının etkinliği ise kütüphaneciler, eğiticiler, dernekler vd. kurumlanıl ortak çabası ile olanaklı kılınabilir. Bu bağlamda makalede enformasyon okuryazarlığının içeriği, birey ve toplum için gerekliliği, getirileri, yaşamboyu öğrenme sürecine yansımaları ve enformasyon okuryazarı toplum yaratmada kütüphanecilerin kimliği ve işlevi ele alınmaktadır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.subjectEnformasyon Okuryazarlığıtr_TR
dc.subjectYaşamboyu Öğrenmetr_TR
dc.subjectEğitim-Okuryazarlıktr_TR
dc.titleYaşamboyu öğrenme etkinliği: enformasyon okuryazarlığıtr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.relation.journalTürk Kütüphaneciliğitr_TR
dc.identifier.volume14tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.identifier.startpage176tr_TR
dc.identifier.endpage187tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster