Ara
Toplam kayıt 18, listelenen: 1-10
Türkçe'yi yabancı dil olarak öğreten öğretmenleri değerlendirme ölçeği
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Bu araştırmada amaç; “Yabancı Dil Olarak Türkçe (YDOT) Öğretmeni Değerlendirme Ölçeği”
geliştirmektir. Bu ölçekle öğretmenlerin etkililik düzeyi belirlenecektir. Böylece öğretmenlerin
geliştirilmesi ve iyileştirilmesi ...
Grup çalışması becerileri ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanması
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Bu araştırmanın amacı, Cumming vd. (2014) tarafından geliştirilen Grup Çalışması Becerileri
Ölçeği’ni Türk kültürüne uyarlamaktır. Ölçeğin dil eşdeğerlik çalışmasını yapmak amacıyla
birinci araştırma grubu İngilizce ...
5. sınıf öğrencilerinin okul olgusuna yönelik metaforik algıları
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Bu araştırmada, 5. sınıf öğrencilerinin okul olgusuna yönelik algılarının metaforlarla ortaya
çıkartılması amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden “olgubilim” deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma ...
Öğretmen adaylarının birinci dereceden iki bilinmeyenli denklem sistemini yorumlama biçimleri
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının birinci dereceden iki bilinmeyenli denklem
sistemlerini yorumlarken ilgili kavramsal anlamalarını ve ne tür güçlükler yaşadıklarını
incelemektir. Araştırmaya, Türkiye’de ...
Müzede eğitim etkinliklerinin öğrencilerin yazma becerilerine etkisi
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Bu çalışmanın amacı, müze eğitimi etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerisi
erişi düzeylerine etkisi olup olmadığının araştırılmasıdır. Araştırma, deneme modelinde
hazırlanmıştır. Türkçe öğretiminde ...
A liberatory pedagogy for non-native teachers of english
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Native English speaking teacher of English/non-native English speaking teacher of English
(NEST/NNEST) inequity has been a well-documented reality in the foreign language education
field. Interpreting the dichotomy of ...
Olumsuz yaşam olayları, psikolojik danışma hizmeti alma, ruminasyon ve stres arasındaki ilişki
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin stres düzeylerini, olumsuz yaşam olayları, ruminasyon
ve cinsiyet değişkenleri açısından incelemektedir. Araştırmaya 184’ü (% 59.2) kadın, 127’si
(% 40.8) erkek, toplam 311 üniversite ...
Eleştirel düşünmeyi destekleyen öğretmen eğitimi programı ihtiyaç analizi
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin “Eleştirel Düşünmeyi Destekleyen
Öğretmen Eğitimi Programı”na yönelik eğitim gereksinimlerinin belirlenmesidir. Nicel
araştırma yaklaşımına dayalı, betimsel nitelikte ...
"Düşünen okullar öğrenen ulus: Singapur'da yaratıcılık ve eleştirel düşünme" girişimi
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Bu makalede, özellikle de son PISA sınavlarında ülkelerarası ligde ilkler arasında yer alan
Singapur’un, bilgi çağında ayakta kalabilmesi için geliştirdiği bir vizyon olarak gelecek için
eğitim hareketi konu edilmektedir. ...
Öğretmen görüşlerine göre neoliberal bireyciliğin öğrencilere yansıması
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
Liberalizmin bireycilik anlayışında dışsal engellere karşı özgür, çıkarlarını birincil amaç olarak
gören bireyin varlığı önemsenir. Birey, devlet ve topluma karşı savunulur. Neoliberalizmin
bireycilik anlayışında ise ...