Search
Now showing items 1-10 of 88
Yerel yönetimlerin yaygın eğitim etkinliklerine ilişkin kursiyer görüşleri: İSMEK Dil Kursları örneği
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmada, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kurslarınca (İSMEK)
düzenlenen dil kurslarına devam eden kursiyerlerin aldıkları eğitimlere ilişkin görüşlerinin ve
beklentilerinin belirlenmesi ...
Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlikleri ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlikleri ile kişilik özellikleri
arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Türkiye genelinde yapılan bu çalışmaya toplam 8561 okul
yöneticisi katılmıştır. ...
4+4+4’ten geriye kalanlar: Türk öğrencilerin başarılarındaki göreli yaş etkisi
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Göreli yaş etkisinin, öğrencilerin okul başarılarında etkili olduğu birçok amprik araştırmada
ortaya konulmuştur. Bu kapsamda, bu çalışmada dördüncü sınıf Türk öğrencilerinin matematik
ve fen bilimleri alanlarındaki ...
Programlama öğretim sürecinde üstün yetenekli ilkokul öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Programlama etkinliklerinin erken yaşta deneyimlenmesi gün geçtikçe önem kazanan bir
konudur. Bu çalışmada ilkokul 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören 26 üstün yetenekli öğrenci ile
Scratch destekli programlama öğretimine ...
Okul yöneticilerinin toksik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmada okul yöneticilerinin toksik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel
bağlılıkları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Korelasyonel çalışma
kapsamında yapılan araştırmaya Rize il ...
Okul müdür yardımcılarının görevlerinden ayrılma nedenleri
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Araştırmanın amacı, müdür yardımcılığı görevinden kendi isteğiyle ayrılan okul yöneticilerinin
görevden ayrılma nedenlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim
deseniyle yürütülen çalışmanın verileri, ...
Yazı biçimi öğretimi konusunda birinci sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(Ankara Üniversitesi, 2019)
2005-2006 öğretim yılında öğretimine başlanan bitişik eğik yazı, 2017-2018 öğretim yılında
yerini dik temel yazıya bırakmıştır. Kullanıldığı süre içinde bitişik eğik yazının birçok açıdan
eleştirildiği görülmüştür. ...
Aday öğretmen yetiştirme programının etkililiğine ilişkin aday ve danışman öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Bu araştırmanın amacı, aday öğretmen yetiştirme programının etkililiğini aday ve danışman
öğretmen görüşleri ışığında belirleyerek sürece ilişkin önerilerde bulunmaktır. Çalışma
grubunu 2015-2016 öğretim yılında Mardin ...
Akademik başarının okul, aile ve öğrenci özellikleri ile ilişkisinin çok düzeyli yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Bu çalışma ortaokul 6, 7 ve 8. sınıfa devam eden öğrencilerin akademik başarıları ile okul, aile
ve öğrenci özellikleri arasındaki ilişkinin çok düzeyli yapısal eşitlik modellemesi ile
incelenmesi amacıyla yapılmıştır. ...
İç göç deneyimi, yerleşim yeri, cinsiyet ve eğitim düzeyi açısından algılanan anababalık
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Anababalığın algılanışı pek çok kültürel ve bağlamsal değişkenden etkilenmektedir. Bu
araştırmada genç yetişkinlerin kendi anne ve babalarına yönelik algıları göç deneyimi, kalıcı
yerleşim yerinin niteliği, cinsiyet ve ...