Tür "Article" Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi için listeleme
Toplam kayıt 218, listelenen: 1-20
-
1979 çocuk yılında özel eğitimde eğitilebilir geri zekâlı çocukların teşhis sorunları
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Fakültesi, 1979) -
2006 ve 2013 yılı medya okuryazarlığı öğretim programlarının öğretmen görüşleri çerçevesinde karşılaştırılması
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Medya Okuryazarlığı dersi, öğrencilerin medya karşısında belli bir bilince erişebilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin öğretim programına konulması için yapılan çalışmalar sonrasında bir program hazırlanmış ... -
2013 okul öncesi eğitim programının değerlendirilmesi
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Bu araştırmada Türkiye’de 2013 yılında uygulamaya konulan okul öncesi eğitim programının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Değerlendirmede Provus’un Farklar Modeli temel alınmıştır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden ... -
4+4+4 Düzenlemesiyle Farklı Yaşlarda İlkokula Başlayan Öğrencilerin Akademik Performanslarının LGS Verileri Temelinde Analizi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Kamuoyunda “Eğitimde 4+4+4 Düzenlemesi” olarak bilinen 6287 sayılı Kanun ile ilkokula başlama yaşı 60 aya kadar düşürülmüş, düzenleme 2012-2013 eğitim-öğretim yılında uygulamaya koyulmuştur. Bu araştırmanın amacı bu düzenleme ... -
4+4+4’ten geriye kalanlar: Türk öğrencilerin başarılarındaki göreli yaş etkisi
(Ankara Üniversitesi, 2019)Göreli yaş etkisinin, öğrencilerin okul başarılarında etkili olduğu birçok amprik araştırmada ortaya konulmuştur. Bu kapsamda, bu çalışmada dördüncü sınıf Türk öğrencilerinin matematik ve fen bilimleri alanlarındaki ... -
5. sınıf öğrencilerinin okul olgusuna yönelik metaforik algıları
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Bu araştırmada, 5. sınıf öğrencilerinin okul olgusuna yönelik algılarının metaforlarla ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden “olgubilim” deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma ... -
A liberatory pedagogy for non-native teachers of english
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Native English speaking teacher of English/non-native English speaking teacher of English (NEST/NNEST) inequity has been a well-documented reality in the foreign language education field. Interpreting the dichotomy of ... -
A Review of Attitude Scales Developed in Turkey Between 2002-2018 Regarding The Scale Development Process
(Ankara Üniversitesi, 2020-12-01)Bu araştırma kapsamında belirli yıllar içerisinde eğitim alanında kullanılan tutum ölçeği geliştirme çalışmalarının ölçek geliştirme süreçlerine uygunluğunun incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu sayede ölçek geliştirme süreci ... -
A review on the neo-piagetian theory of cognitive development
(Ankara Üniversitesi, 2019)The main objective of this study is to provide a review on the postulates of Neo-Piagetian theorists who provided answers to the criticism aimed at the theoretical perspective of Piaget in terms of cognitive development ... -
Aday öğretmen yetiştirme programının etkililiğine ilişkin aday ve danışman öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, aday öğretmen yetiştirme programının etkililiğini aday ve danışman öğretmen görüşleri ışığında belirleyerek sürece ilişkin önerilerde bulunmaktır. Çalışma grubunu 2015-2016 öğretim yılında Mardin ... -
Ahlak eğitiminin psikolojik temelleri
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Fakültesi, 1979) -
Akademik başarı, lisansüstü eğitim farkındalığı ve lisansüstü eğitim niyeti arasındaki ilişkiler
(Ankara : Ankara Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada, lisans akademik başarı ortalaması ile lisansüstü eğitim niyeti arasındaki ilişkide lisansüstü eğitime ilişkin farkındalığın aracılık rolü incelenmiştir. Ayrıca araştırmada akademik başarı ve lisansüstü ... -
Akademik başarının okul, aile ve öğrenci özellikleri ile ilişkisinin çok düzeyli yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)Bu çalışma ortaokul 6, 7 ve 8. sınıfa devam eden öğrencilerin akademik başarıları ile okul, aile ve öğrenci özellikleri arasındaki ilişkinin çok düzeyli yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi amacıyla yapılmıştır. ... -
Akademik motivasyonsuzluk ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması
(Ankara Üniversitesi, 2019)Motivasyon eksikliği başka bir deyişle “motivasyonsuzluk” okullarda yaygın olarak görülür ve hem öğretmenler hem de öğrenciler için önemli bir sorun alanıdır. Motivasyon eksikliği moral bozukluğu, memnuniyetsizlik ve ... -
Akademik özgürlük
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1980) -
Amortisman sorunu ve fiziksel eğitim yatırımlarında amortisman hesaplama yöntemleri
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1980) -
Ana sınıflarında araç - gereç eksikliğinin giderilmesi
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Fakültesi, 1979) -
Anababaların Çocuklarıyla İlgili Sosyal Medya Paylaşımları
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Sosyal medya ortamlarına her geçen gün biraz daha fazla kişi dâhil olmaktadır. Dünyada ve Türkiye’de henüz yeni bir kavram olan anababaların sosyal medyada çocukları ile ilgili yaptıkları paylaşımlar konusuna ilişkin sınırlı ... -
Anadolu güzel sanatlar ve spor liseleri müzik bölümlerindeki program değişiklikleri
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Araştırmanın amacı, Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri (AGSL)’nin müzik bölümlerinde kuruluşundan günümüze yapılan program değişikliklerinin incelenmesi ve bu durumun eğitim - öğretim etkinliklerinin gerçekleştirilmesindeki ... -
Anka Kuşu veya Sisifos Schwab’tan Sonra Eğitim Programları Alanı
(Ankara Üniversitesi, 2020-12-01)Schwab 1969 yılında yayımladığı bir çalışmasında eğitim programları alanının o dönemdeki mevcut ilke ve yöntemleriyle program işini yapamaz durumda olduğunu tartışmış ve alanın can çekiştiğini öne sürmüştür. Ayrıca alanın ...