Başlık için Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi listeleme
Toplam kayıt 1574, listelenen: 1-20
-
1979 çocuk yılında özel eğitimde eğitilebilir geri zekâlı çocukların teşhis sorunları
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Fakültesi, 1979) -
2006 ve 2013 yılı medya okuryazarlığı öğretim programlarının öğretmen görüşleri çerçevesinde karşılaştırılması
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Medya Okuryazarlığı dersi, öğrencilerin medya karşısında belli bir bilince erişebilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin öğretim programına konulması için yapılan çalışmalar sonrasında bir program hazırlanmış ... -
2013 okul öncesi eğitim programının değerlendirilmesi
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Bu araştırmada Türkiye’de 2013 yılında uygulamaya konulan okul öncesi eğitim programının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Değerlendirmede Provus’un Farklar Modeli temel alınmıştır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden ... -
4+4+4 Düzenlemesiyle Farklı Yaşlarda İlkokula Başlayan Öğrencilerin Akademik Performanslarının LGS Verileri Temelinde Analizi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Kamuoyunda “Eğitimde 4+4+4 Düzenlemesi” olarak bilinen 6287 sayılı Kanun ile ilkokula başlama yaşı 60 aya kadar düşürülmüş, düzenleme 2012-2013 eğitim-öğretim yılında uygulamaya koyulmuştur. Bu araştırmanın amacı bu düzenleme ... -
4+4+4’ten geriye kalanlar: Türk öğrencilerin başarılarındaki göreli yaş etkisi
(Ankara Üniversitesi, 2019)Göreli yaş etkisinin, öğrencilerin okul başarılarında etkili olduğu birçok amprik araştırmada ortaya konulmuştur. Bu kapsamda, bu çalışmada dördüncü sınıf Türk öğrencilerinin matematik ve fen bilimleri alanlarındaki ... -
5. sınıf öğrencilerinin okul olgusuna yönelik metaforik algıları
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Bu araştırmada, 5. sınıf öğrencilerinin okul olgusuna yönelik algılarının metaforlarla ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden “olgubilim” deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma ... -
A liberatory pedagogy for non-native teachers of english
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Native English speaking teacher of English/non-native English speaking teacher of English (NEST/NNEST) inequity has been a well-documented reality in the foreign language education field. Interpreting the dichotomy of ...