Yayıncı "Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi" Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi için listeleme
Toplam kayıt 27, listelenen: 1-20
-
Ankara üniversitesi eğitim programlarının değerlendirilmesi
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)Bu çalışmada, Eğitim Bilimleri Fakültesinin programları; amaçlar, kapsam, süreçler yönünden incelenmiştir. “Program Geliştirmede-Seminer ve uygulama” dersinin sömestir plânı çerçevesinde yürütülen bu çalışma, aynı zamanda, ... -
Denizli'nin bazı ilçelerindeki rtoplumsal değişmelerin gençlik ve el sanatlarına etkisi üzerine bir araştırma
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)Günümüz Türkiye’sinde toplumsal değişmeler büyük bir yoğunluk, kazanmış her alana yayılmıştır. Ülkemiz illerinden Denizli de bu değişmelerden geniş ölçüde etkilenmiştir. Araştırma yöremiz, Denizli’nin Yatağan, Serinlıisar, ... -
Disiplin sağlamada öğretmen davranışları
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)Yetişkinler çocuğun biyolojik ,psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını karşılarken ondan, sınırlarını kendilerinin çizdiği yaşam düzenine uymasını beklemektedir. Çocuktan yetişkinlerin belirlediği bu kurallara uyması ve aynı ... -
Eğitim araştırmasının eğitime zararı
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)Eğitim araştırmasının pratik değerine ilişkin kuşkular yaygındır. Öğretmenlerin büyük bir kısmının araştırma bulgularından haberleri olmamakta ve bu alanda harcanacak zamanı boşa harcanmış zaman olarak düşünmektedirler. ... -
Eğitim iletişimi kavramı
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)İletişim çağı , olarak da adlandırılan yirminci yüzyılda iletişim biliminde büyük gelişmeler olmuş, bu bilim tek bir bakış açısı olmaktan öte, ilişkilendirildiği birçok alanın ayrılmaz bir parçası olma özelliği kazanmıştır. ... -
Eğitim programlarını geliştirme etkinlikleri üzerine bir desenleme
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)İster bir eğitim isterse bir öğretim programım gcbştirirken önceden geliştirme hazırlığı yapmak gerekir. Bu bir tür planlamadır ve buna geliştirme programı denir. Bir model oluştururken, yürürlükteki programı daha yeterli ... -
Eğitim sisteminde ölçme ve değerlendirme alanındaki gelişmeler
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)İster bir eğitim isterse bir öğretim programım gcbştirirken önceden geliştirme hazırlığı yapmak gerekir. Bu bir tür planlamadır ve buna geliştirme programı denir. Bir model oluştururken, yürürlükteki programı daha yeterli ... -
Eğitimde ikili sistem
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)Bir ülkenin kalkınmışlık düzeyi genelde dört temel öğeye bağlanmaktadır. Bunlar, insan gücü, doğal kaynaklar, sermaye ve teknolojidir. Teknoloji üretecek, üretilmiş teknolojiyi işe koşacak teknolojiye uyum sağlayacak, doğal ... -
Evrim içinde sanat eğitimi politikaları
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)Bir toplumsal kurum olarak okul, bir toplumsal bilim ve düzence olarak eğitim nasıl toplumdaki bilimsel, sosyolojik, teknolojik, kültürel ve siyasal değişmelerle değişime uğruyorsa, sanat eğitimi de aynı değişimleri gösterir. ... -
Eylem kimlikleme düzeyine, yaş, cinsiyet, sosyoekonomik düzey ve okul türünün etkisi
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)İnsânlar yaşamları boyunca sürekli olarak birşeyler yaparlar ya ela yapıyormuş gibi görünürler. Vallacher ve Wegner (1985) tarafından öne sürülen Eylem Kimlikleme Kuıamı’nda “eylem akışı” olarak adlandırılan ve sözkonusu ... -
Hümanizm
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)Felsefi ve edebî bir düşünce (kavram) olan hümanizm İtalya’da 14. Y. Yılın ikinci yarısında ortaya çıkıp modern kültürün önemli bir unsuru olarak Avrupa’nın diğer şehirlerine de yayılmıştır. Hümanizm insanın değerini kabul ... -
İnsan yetiştirme
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)Eğitim normatif bir bilimdir; olması gerekenle uğraşır. Konusu da insandır ve bu insanı belli bir noktaya getirmek, ona daha önceden öngörülen bir form, biçim kazandırmaktır. Ancak burada gözden kaçan önemli bir husus var; ... -
İşitme engelli bireyleri mesleğe hazırlama
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)Mesleğe hazırlanma çocukluk döneminden başlayarak ergenlik döneminin sonuna kadar şekillenen bir süreçtir. Bu süreç içerisinde bireyler aldıkları eğitim, aile ve çevre ile etkileşimin sonunda gelecekte hangi mesleğe ... -
Mesleki danışmada psikodramanın kullanılması
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992) -
Öğretmen adayları için uygulama modelleri
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)Öğretmenler, eğitim sisteminin önemli bir öğesini oluşturmaktadırlar. Eğitim sisteminin başarısı, temelde, sistemi işletecek olan öğretmenlerin niteliklerine bağlıdır. Bu durum sözkonusu personelin eğitilmesi üzerinde ... -
Özel eğitimde anne-baba eğitim programları
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992) -
Potansiyal özgürlükten eylemsel özgürlüğe
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)Liberalliğin, liberal eylemlerin insanın en önemli erdemlerinden olduğunun bilincine ancak, tam olarak bireyselleşmiş; kendini gerçekleştirmiş kişiler sahip olabileceğine göre, toplumda bireyselleşmeyi önleyen tüm tabuları ... -
Psikolojik danışmada savunma mekanizmlarının tanınması ve şekillendirilmesi
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)Bu makalede, psikolojik danışmada, danışanın sergilediği savunma mekanizmalarım tanımada ve şekillendirmede yararlı olabilecek bazı görüşler ve yollar önerilmektedir. Psikolojik danışma ilişkisinde, danışanın kullandığı ... -
Sistemci epistomoloji
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)içinde yaşadığımız çağın tecrübeleri bilgiyi toplayış ve işleyiş biçimlerimizin eskidiğini çeşitli örneklerle göstermiştir. Ama biz bala, bazı epistemolojik varsayım ve değerlerimizin keyfiliğini görmezden gelerek, bilme ... -
Suçluluğu açıklayan yaklaşımlar
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)İnsan toplumsal bir varlık olarak tanımlanır. Bununla birlikte insanların zaman zaman toplumsal beklentilere ters düşen davranışlarda bulundukları, bazılarının ise bunu bir yaşam biçimi haline getirdikleri ve toplumsal ...