Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Collections in this community
Recent Submissions
-
Yaşam Seyrindeki Öğrenme Yolları: Yaşam Boyu, Yaşam Genişliğinde ve Yaşam Derinliğinde
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Bu çalışmada, yaşam (hayat) boyu öğrenme, yaşam genişliğinde öğrenme ve yaşam derinliğinde öğrenme kavramları incelenmektedir. Her üç öğrenme, anlam ve bağlam açısından ele alınmış ve geçmişten günümüze tarihsel bir süreç ... -
Öğrenme Güçlüğünde Yazılı Anlatımı Desteklemek: Strateji Öğretimi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Yazılı anlatım, okuryazarlık gelişiminin önemli kazanımlarından birisidir. Yazılı anlatım sürecinde bireyin üretici konuma geçerek bilgisini, deneyimlerini ve hayal gücünü farklı metin yapılarına göre düzenlenmiş bir şekilde ... -
Neoliberal Politikaların Öğretmenlik Mesleğine Yansımalarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Bu araştırma, neoliberal politikaların öğretmenlik mesleğine yansımalarını, öğretmenliğe yüklenen anlam ve işlevlerdeki dönüşümü öğretmenlerin özgün deneyimlerinden yola çıkarak betimlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma nitel ... -
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okumaya Güdülenmelerinin İncelenmesi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma motivasyonlarının alt boyutlarına göre ve bazı demografik değişkenlere göre değişiminin incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama deseninin kullanıldığı araştırmanın ... -
Eleştirel Düşünme Becerisi Edindirme Bağlamında Çocuk ve Gençlik Kitaplarının İncelenmesi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Teknolojinin hızla geliştiği, çocuk ve gençlerin yazınsal yapıtlarla kurdukları iletişimin her geçen gün azaldığı bu çağda, onların ilgilerini nitelikli yazınsal yapıtlara çekmek büyük önem kazanmaktadır. Nitelikli çocuk ... -
Öğretmen Adayları Tarafından Geliştirilen Sorulara Web 2.0 Destekli Ölçme Değerlendirme Eğitiminin Etkisi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Araştırma kapsamında fen bilgisi, matematik ve sosyal bilgiler öğretmen adayları tarafından alanlarında geliştirdikleri soruların içerik ve biçim özelliklerine Web 2.0 destekli ölçme değerlendirme eğitiminin (WDÖDE) etkisinin ... -
4+4+4 Düzenlemesiyle Farklı Yaşlarda İlkokula Başlayan Öğrencilerin Akademik Performanslarının LGS Verileri Temelinde Analizi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Kamuoyunda “Eğitimde 4+4+4 Düzenlemesi” olarak bilinen 6287 sayılı Kanun ile ilkokula başlama yaşı 60 aya kadar düşürülmüş, düzenleme 2012-2013 eğitim-öğretim yılında uygulamaya koyulmuştur. Bu araştırmanın amacı bu düzenleme ... -
İnsan Farklılıklarına İlişkin Mardin İli İlkokullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Görüşleri
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)İnsanlar; dini inanç, siyasal görüş, sosyal ve ekonomik durum boyutlarında farklılıklar gösterirler. Okulların bu farklılıkları gören, bu farklılıkları kabul ederek eğitim veren demokratik kurumlar olması, eğitimde olası ... -
Helikopter Anababalık ve Özerklik Destekleyici Davranışlar Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Bu çalışmanın amacı Schiffrin, Liss, Miles-McLean, Geary, Erchull ve Tashner tarafından geliştirilen Helikopter Anababalık ve Özerklik Destekleyici Davranışlar Ölçeği’nin (HAÖDD) Türkçeye kazandırılması, geçerlik ve ... -
Erken Çocukluk Eğitimi Kurumlarının Dış Mekanları Üzerine Bir Derleme: Tasarım ve Değerlendirme
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Oyun üzerine yapılan pek çok çalışmanın sonucunda erken çocukluk döneminde oyunun önemi kabul edilmiştir. Ancak oyun, son yıllarda, birçok ülkede sadece iç mekanda gerçekleşen bir süreç gibi algılanmaktadır. Dolayısıyla ... -
Anababaların Çocuklarıyla İlgili Sosyal Medya Paylaşımları
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Sosyal medya ortamlarına her geçen gün biraz daha fazla kişi dâhil olmaktadır. Dünyada ve Türkiye’de henüz yeni bir kavram olan anababaların sosyal medyada çocukları ile ilgili yaptıkları paylaşımlar konusuna ilişkin sınırlı ... -
Yabancı Dil Öğretmen Yeterlikleri: Yeterlik Çerçevelerinin Sistematik Bir İncelemesi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Fakültesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, yabancı dil öğretmenleri için gerekli olan yeterliklerin belirlenmesidir. Bu amaç kapsamında altı yabancı dil öğretmeni yeterlik çerçevesi içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Çerçevelerde, yabancı ... -
Öğretmen ve Veli Görüşlerine Göre Sınıf Öğretmenlerinin Tercih Edilme Nedenleri
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Bu araştırmanın amacı tercih edilen sınıf öğretmenlerinin; tercih edilme nedenlerini, eğitim- öğretim uygulamalarını ve mesleki gelişimlerini incelemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgubilim) ... -
Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin Öğrenci İzleme, Ders Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, görsel sanatlar öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modelinin bütüncül tek durum deseni ile ... -
Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Fakültesi, 2022)Dünya üzerinde yaşanılan en son felaketlerin başında Covid-19 salgını gelmektedir. Bu salgın insan yaşamının tüm alanlarını olumsuz etkilemiştir. Bunların başında da eğitim gelmektedir. Okullar yüzyüze eğitime ara verip, ... -
Institutionalization at Universities: Case Study of the Focal Institution and the Spawning Institutions
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Fakültesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin odak kurum olarak, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi ile Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin öğretim üyelerinin hizmet verdiği yavru kurumlar olarak ... -
Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin STEM Etkinlikleri Açısından Uygunluğunun İncelenmesi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Fakültesi, 2022)Yenilenen 2018 fen bilimleri öğretim programında matematik, mühendislik ve teknoloji disiplinlerinin bütünleştirildiği görülmektedir. Bu durum STEM yaklaşımıyla örtüştürülerek, araştırmada 2018-2019 eğitim-öğretim yılında ... -
Madde Tepki Kuramına Dayalı Gerçek Puan Eşitlemede Ölçek Dönüştürme Yöntemlerinin İncelenmesi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Fakültesi, 2022)Bu araştırmada, Madde Tepki Kuramı’na (MTK) dayalı gerçek puan eşitlemede, ölçek dönüştürme yöntemlerinin (ortalama-ortalama (OO), ortalama-standart sapma (OS), Stocking-Lord (SL), Haebara (HB)) farklı koşullar altında ... -
Yapay Zekanın Tarih İçindeki Gelişimi ve Eğitimde Kullanılması
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Fakültesi, 2021)Bu çalışma, yapay zekayla ilgili alanyazında yer alan önemli çalışmaların taranmasıyla oluşturulmuş bir derleme makalesidir. İnsan zekasının taklit edilmesi sonucu ortaya çıkan yapay zeka çalışmaları, makinelerin insan ... -
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Fakültesi, 2021)Bu çalışmanın amacı, Türk eğitim sisteminin yapısını etkileyen ve bu yapıya yön veren kavram, ilke ve düşünce sistemlerini tarihsel gelişim süreci içinde betimlemektir. Bu amaçla skolastik dönem, modernizm ve postmodernizm ...