Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzkanlı, Özlem
dc.contributor.authorKavcar, Barış
dc.date.accessioned2019-02-08T05:33:23Z
dc.date.available2011
dc.date.available2019-02-08T05:33:23Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/37504
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, insanın çevresinden gelen baskı ve taleplerle başarılı şekilde baş edebilmesinde bireye yardımcı olacak, kişisel, duygusal ve sosyal yeterlilik ve beceriler dizini olarak tanımlanan duygusal zekanın ağırlıklı genel not ortalaması ile ifade edilen akademik başarıya etkisini ortaya koymaktır. Ayrıca çeşitli demografik faktörlerin duygusal zekaya etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda öğrencilerin üniversite eğitimine başlamadan önce yaşamakta oldukları coğrafi bölge ve yerleşim birimi, anne ve babalarının eğitim düzeyleri, ailelerinin gelir düzeyi, sahip oldukları kardeş sayısı ve annelerinin mesleki durumu ile öğrencilerin duygusal zekaları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma 2009-10 öğretim yılı güz döneminde Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri üzerinde yapılmış, Bar-on Duygusal Zeka Envanteri kullanılarak duygusal zeka düzeyleri belirlenmiştir.Demografik faktörler ile duygusal zeka arasındaki ilişkinin belirlenmesi için yapılan analizler sonucunda işletme bölümü öğrencilerinin duygusal zeka düzeylerinin, öğrencilerin ailelerinin gelirine ve annelerinin mesleki durumuna göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Diğer demografik faktörlere göre bir farklılık saptanmamıştır. Duygusal zeka ile akademik başarı arasında ilişkinin olup olmadığının belirlenmesi için yapılan analizler sonucunda işletme bölümü öğrencilerinin toplam duygusal zeka puanları, kişilerarası ilişkiler ve uyumluluk ana boyutu puanları ile akademik başarı arasında zayıf pozitif ilişkinin olduğu saptanmıştır. Kişisel beceriler, stres yönetimi ve genel ruh durumu ana boyutları puanları ile akademik başarı arasında anlamlı ilişki saptanmamıştır.AbstractThe main objective of this dissertation is to observe the effect of emotional intelligence which defined as an array of noncognitive capabilities, compentencies, and skills that influence one?s ability to succeed in coping with environmental demands and pressures on academic achievement. Additionaly the effect of various demographic factors on emotional intelligence examined. For this purpose, the relationship between geographical regions of university student?s before they came to Bolu, population of their birth place, education level of their parents, income level of the family, number of children of the family, job of the student?s mother and emotional intelligence level of the students. Research covers 2nd, 3rd and 4th grade students of Business Administration Department of School of Economics and Administrative Sciences of Abant İzzet Baysal University. Emotional Intelligence level of university students were measured by Bar-On?s Emotional Intelligence Inventory.Results suggest that emotional intelligence level of students of Business Administration Department differs for the level of family income and mother?s job. There?s no statistically significant difference found between other demographic factors and emotional intelligence level. Additional tests on sublevels of emotional intelligence and academic achievement suggest that there is statistically significant weak correlation between emotional intelligence, interpersonal relations and adaptivity main sublevels and academic achievement. There is no relationship found between personal abilities, stress management and general mental condition main sublevels and academic achievement.
dc.language.isotrTR_tr
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.subjectSOSYAL BİLİMLER (GENEL)tr
dc.titleDuygusal zeka ile akademik başarı ve bazı demografik değişkenlerin ilişkileri: Bir devlet üniversitesi örneği
dc.typedoctoralThesis


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster