Polatlı Tarım İşletmesi yollarının yapısal özellikleri ve geliştirilme olanakları
Özet
Bu çalışına, Polatlı Tarım İşletmesi yollarının yapısal özelliklerinin belirtilmesi ve bu yolların geliştirilme olanaklarının ortaya konması amacıyla yapılmıştır. Bunun için araştırma alanından uygun şekilde toprak örnekleri alınmış ve bu örneklerde yapılan analizler sonunda zeminin bu yönden önemli olan mekanik özellikleri belirtilmiştir. Polatlı Tarım İşletmesi zeminlerinin mekanik özellikleri göz önüne alınarak, Grup İndeksi, Kaliforniya Taşıma Oranı, Yüzeysel Kaplamalı Yolların Projelendirme Metodu ve Yol Notu 29 Metodlarına göre söz konusu yolların üstyapı kalınlıkları bulunmuştur. Araştırma sonunda, Polatlı Tarım İşletmesi'ndeki yolların 10 yıl, 15 yıl ve 20 yıllık proje ömrü göz önüne alındığında alttemel kalınlığının ortalama 20 cm, temel kalınlığının ise 10 cm - 15 cm arasında olması ve tek katlı yüzeysel kaplama yapılmasının gerektiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca işletme merkezi ile yapılar arasındaki yolların çift şeritli ve en az 7.0 m platform genişliğinde olması ve parseller arasındaki yolların da 5.0 m genişliğinde yapılması gerekli görülmüştür.AbstractThe main purpose of this study was to determine the structural properties and improvement of the Polatlı State Farm Roads. Therefore, the soil samples that had been taken from the investigated site were analysed in order to indicate the mechanical properties of the soil. According to the mechanical properties of the soil and some of the pavement project methods such as Group Index Method, California Bearing Ratio Method, The Road Surface Coating Project Method and the Road Note 29 Method the pavement's thicknesses of the Polatlı State Farm Roads were found. As a conclusion, if the project life of the road of Polatlı State Farm Roads was considered as 10 years, 15 years and 20 years, it was decided that the average thickness of subbase layer should be 20 cm, the thickness of base layer should be among 10 cm - 15 cm and single layer surface coating should also be built. Furthermore the road between working centre and the buildings should be dual carriage with a minimum 7.0 m width and the road between the field plots should be 5 m width.