Bilgisayar öğrenme düzeyi ile bilgisayara yönelik tutumlar arasındaki ilişki
Göster/ Aç
Yazar
KEVSER, Hafize (Tez Danışmanı)
UZUNBOYLU, Hüseyin (Yazar)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu bölümde araştırmanın özeti yapılarak, araştırmaya ilişkin bulguların sonuçları verilmiş ve bu sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir. Özet Bu araştırmada, KKTC okullarında bilgisayar dersi alan öğrencilerin, bir dönem boyunca bilgisayar dersinin belirlenen hedeflerine hangi düzeyde ulaştıkları ve bilgisayara yönelik tutumlarının nasıl oluştuğu probleminden yola çıkılarak, bilgisayar öğrenme düzeyleri ile bilgisayara yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeliyle yürütülen bu araştırmada öncelikle, araştırmada kullanılan bilgi toplama araçları standart hale getirilmiştir. Araştırmada kullanılan "Bilgisayar Öğrenme Düzeyi Testi", bilgisayar dersinde belirlenen ünitelerdeki davranışları kapsayacak şekilde araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Bu araç bilişsel alanın bilgi, kavrama ve uygulama basamaklarını içeren 80 maddeden meydana gelmiştir. Öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumlarını ölçmede kullanılan "Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeği" ise, yine araştırmacı tarafından İngilizce orijinalinden Türkçe'ye çevrildikten sonra uyarlama çalışması yapılarak standartlaştırılmıştır. 76 77 Hazırlanan bilgi toplama araçları, araştırma kapsamına alınan KKTC'de Akademik Lise, Ticaret Lisesi ve Kolejlerde öğrenim gören toplam 269 lise birinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Bilgisayar öğrenme düzeyi testinden elde edilen veriler amaçlara uygun olarak, ortalama mutlak basan yüzdesi, ikili gruplarda t-testi ve ikiden fazla olan gruplarda F-testi istatistik teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumları ile ilgili veriler aritmetik ortalama (X), ikili gruplarda t-testi veya ikiden fazla olan gruplarda F- testi istatistik teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda elde edilen veriler tablolaştırılıp, açıklanmış ve uygun biçimde yorumlanmıştır. Araştırmada, öğrencilerin bilgisayar dersindeki öğrenme düzeyinin istenilen düzeyde olmayıp düşük seviyelerde olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca belli başlı değişkenlere göre, öğrencilerin bilgisayar öğrenme düzeylerinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumları genel olarak olumlu yönde olurken, yine belli başlı değişkenlere göre aralarında anlamlı farklılıklar bulunduğu görülmüştür. Bilgisayar öğrenme düzeyi kapsamında bulunan, bilişsel alanın bilgi, kavrama ve uygulama basamakları arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde korelasyonlar bulunmuştur. Yine yukarıda sözü edilen bilgi, kavrama ve uygulama basamakları ile bilgisayara yönelik tutumlar arasında da pozitif yönde ve yüksek düzeyde korelasyonlar ortaya çıkmıştır. Araştırma sonunda ise ortaya çıkan sonuçlar tek tek sıralanarak, onlara dayalı olarak geliştirilmiştir. Abstract In this research student attending computer course in schools at Turkish Republic of Nothern Cyprus were taken as the subject of research by starting with the level attainment of decined targets of computer course troughout the term and how the attitude problems towards the computer learning and the attitude towards to computer are examined. In this research, conducted by basing on the relationship scanning model, frist tastk was to standardize the data collection tools that are used in the research. The "computer learning level test" was developed by the researcher, in such a way, to cover behavior in units defined in computer course. This tool is composed of 80 articles that contains information, cognition and applicaiton steps of the information processing field. The "scale for measuring attitude towards computer" used in determining the attitudes of students towards computer was also translated from the English original into Turkish by the researcher and standardized after adaptation studies. The Data collection tools prepared were applie at Academic High School, Commercial High School and Coleges in the Turkish Rebuplic of Northern Cuprus, with a total of 269 students at first year of high school in the test, ith the objective to determine the level of learning in computer education. The data collected were analysed by using such statistical techniques as determining the mean absolute sucess pergentage, T-Test in binary groups and F-Test in groups having more then pairs. Data relating to attidutes of students towards computer 138 were analysed by using such statistical computations and techniques as arithmetic average (X), T-Test in binary groups and T-Test in groups having more than pairs. Date obtained as a result of analyses performed were put into table form, explained and interprited in relation to topic studied. In the research, it was determined that, the level of education of the students in the computer course was not at disired level but now in addition to this, by basing on main variables, There were meaningful differences in computer learning levels of the students while the attitudes of students towards computer were in positive direction, again by basing on main variables, it was observed that there were meaning differences among them with respect to information, cognition and application steps that are in the information processing field of the level of computer education coverage there were correlations in pozitive direction and at a high level among the information. Cognition and application steps and the attitudes directed to the computer which were mentioned above.