Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGÜNGÖR, Ali İsra (Tez Danışmanı)
dc.contributor.authorUZUNER, Saliha Gülnur (Yazar)
dc.date.accessioned2019-02-07T20:41:23Z
dc.date.available2015
dc.date.available2019-02-07T20:41:23Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/33069
dc.description.abstractKatolik kilisesinin öğretisine göre, Meryem anne karnında oluşmaya başladığı andan itibaren aslî günahtan uzak kalmış ve lekesiz bir şekilde doğmuştur. Meryem, Efes Konsilinde karara bağlandığı üzere “Theotokos” yani “Tanrı Doğuran”, ebedi bakire bir anadır. O, oğlundan sonra ikincil bir aracı olarak Katolik gelenekte yerini almıştır. Asli günahtan azade kılınmış olan Meryem, ölümü sonrası bedenen Tanrı katına yükseltilmiştir. Meryem ile ilgili olarak Hıristiyan mezhepleri arasında görüş ayrılıkları olmakla birlikte Meryem’in Katolik Hıristiyanlık için “Kutsal Bakire” olarak kült haline geldiği görülmektedir. Bu inanışa göre Meryem, tüm günahkârların ve sıkıntıda olanların kendisinden şefaat bekleyeceği bir kurtarıcı konumuna yükseltilmiştir. Katolikler tarafından tüm insanlardan ve meleklerden üstün tutulan Meryem, Tanrı tarafından seçilmiş bir bakiredir, Tanrı'nın mucizesiyle hamile kalmış ve “Logos”un dünyaya gelerek giyindiği insanlığını doğurmuştur. Meryem’in sıradan bir beşer iken kutsal ruh vasıtasıyla İsa’ya lekesiz bir şekilde gebe kalması, Meryem’i “Tanrı annesi” olmaya, tanrı ile insanlar arasında aracı olmaya, daha sonra teslisin uknumlarından biri ve hatta tapınılacak bir varlık olmaya kadar götürmüştür. Katolikler, Meryem’in Hıristiyanlar nezdindeki bu ilerlemesinin en önde gelen savunucuları olmuştur.AbstractAccording to Catholic church, Mary since to fall in to the womb her mother, unfettered original sin and she was born immaculately. She is “Theotokos” and perpetual virgin mother according to the decision of Ephesus Council. She was second mediator in Catholic tradition after her son. Mary, unfettered original sin, after her died assumption with her body to the heaven. In Christianity sects, disagreement about Mary and Mary became cult for her blessed virginity in Catholic sect. According to this belief, Mary is savior for all the sinner and person be in trouble. Mary is the excellent person in Catholic Church and she above than other people and angels. She has choosen virgin by the God, she became pregnant with God’s miracle and gave birth “Logos”s humanity. When Mary was ordinary person, with immaculate conception trough the Holy Spirit, brought into her ”Mother of God”, mediator between God and humans and later one of the trinity of institutions and even made her adorable entity. Catholics become the leading proponent Mary’s glorification in christianity.
dc.language.isotrTR_tr
dc.publisherAnkara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subjectSOSYAL BİLİMLER (GENEL), Katolik kilisesi, Hıristiyanlıktr
dc.titleKatolik mezhebine göre İsa’nın annesi Meryem
dc.typemasterThesis


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster