Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAKIN, Zehra Şebnem (Yazar)
dc.contributor.authorARSLAN, Mükerrem (Tez Danışmanı)
dc.date.accessioned2019-02-07T20:33:16Z
dc.date.available2006
dc.date.available2019-02-07T20:33:16Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/32794
dc.description.abstractÇocuklar için iyileştirme kavramının ve tasarımın ilkelerinin araştırıldığı bu çalışmada öncelikle iyileştirme ve bahçe kavramları incelenmiş, terapi çeşitlerine göre bahçeler sınıflandırılmıştır. Çocuklar için iyileştirme bahçelerinin tarihsel ve kültürel kökenleri ile bahçe kullanımına dair deneyimlerin farklı yönleri sunularak, bahçelerin tedavi edici işlevleri, çocuklar için iyileştirme bahçeleri tasarlanırken dikkate alınacak temel unsurlar belirlenmiştir. Sağlık etmenleri ile doğal çevre üzerine yapılan son araştırmalar tasarım sürecine dahil edilmiştir. Günümüzde işlerliği olan ?en iyi uygulamalar?, ilke ve süreçler tespit edilmiştir. Çocuklar için iyileştirme bahçeleri kapsamında projenin gerçekleştirilmesine özgü koşullar seçilen beş örnek ile incelenmiştir. Türkiye'de şimdiye kadar akademik platformda ele alınmamış olan çocuklar için iyileştirme bahçeleri ile ilgili dünya literatüründeki kaynak araştırmalarında bu konunun en iyi ve en etkileyici şekilde olanları incelenmiş, internet ortamındaki verilerle de beslenmiştir. Bu bilginin ülkemizde en faydalı şekilde kullanılması ve bu alandaki çalışmaların artması, katkılarla genişlemesi umulmaktadır. Çalışmada çocuklar için iyileştirme bahçelerinin özellikleri tartışılarak, tasarım sürecinde ve ülkemizde kullanımın yaygınlaştırılması için öneriler geliştirilmiştir. Bu alandaki politikaların ülkemizdeki ve ABD'deki yasal, yönetsel ve uygulamaya dönük boyutları sunulmuştur. Bu tezin ele aldığı konuların uygulamaya geçmesi dolayısıyla toplumun yaşam kalitesinin artmasına vesile olması bu çalışmanın en büyük amacıdır. Abstract In this work, the concept of healing gardens for children and design principles are studied. Firstly, healing and garden concepts are analyzed and gardens are classified according to the therapy they carry out. By the presentation of historical and cultural roots of healing gardens and different views about experiences of garden uses, fundamental facts that are crucial for designing healing gardens for children are stated. Health factors and researches about natural environment are included into the design process. Appliances that are the most functional of today?s gardens, principles and processes are defined. Particular conditions of the realization of the project are analyzed through five case studies. The bests of sources from world literature about healing gardens for children which has never been the subject of any academic field are analyzed and mixed with information from internet. It is hoped that this work will be used in the most appropriate way and researches and works on this subject will increase in number. In this work, suggestions for increasing the use of healing gardens for children in Turkey and design of such gardens are offered by discussing features of healing gardens for children. Legal, administrative and implementation dimensions of policies on this subject are presented. The biggest aim of this thesis is to help to increase the life quality of society by implementation of the topics discussed.
dc.language.isotrTR_tr
dc.publisherAnkara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı
dc.subjectBİLİMtr
dc.titleÇocuklar için iyileştirme bahçeleri
dc.typemasterThesis


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster