Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBalcı, Ali
dc.contributor.authorAtalay, Ayşegül
dc.date.accessioned2019-02-07T20:32:07Z
dc.date.available2019-02-07T20:32:07Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/32718
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Ankara ili kamu ilkokullarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre okul müdürleri algı yönetimi kullanma düzeylerinin ortaya koymaktır. Tarama modelinde olan bu çalışma nicel yöntemle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın hedef evrenini 2015 – 2016 eğitim öğretim yılında Ankara ilinin dokuz büyük ilçesinde (Altındağ, Çankaya, Mamak, Yenimahalle, Etimesgut, Sincan, Gölbaşı, Keçiören, Pursaklar) görev yapan 13.553 kamu ilkokul öğretmeni oluşturmaktadır. Bu hedef evren ise tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 358 kişilik bir örneklemle temsil edilmiştir Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen "Algı Yönetimi Ölçeği" ile toplanmıştır. Elde edilen nicel veriler Sosyal Bilimler İstatistik Paket Programı 21 ile analiz edilmiştir. Bağımsız değişkenlere ilişkin verilerin analizinde aritmetik ortalama, yüzde, frekans ve standart sapma gibi betimsel istatistik testler kullanılmıştır. Araştırmaya dâhil edilen öğretmenlerin cinsiyet ve görev türü değişkenine göre görüşlerinin karşılaştırılmasında t-testi; meslekteki kıdem değişkenine göre görüşler arasında anlamlı bir fark olup olmadığının belirlenmesinde tek yönlü varyans analizi; öğrenim durumu değişkenine göre farklılaşma olup olmadığına bakılmasında Kruskal Wallis H testi teknikleri kullanılmıştır. Anlamlılık testlerinde α= .05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre okul müdürleri hem "Algısal Eylem ve Uygulamalar" hem de "Örgütsel Strateji ve Taktikler" boyutunda algı yönetimini "çoğunlukla" düzeyinde uygulamaktadırlar. Okul müdürlerinin "algısal eylem ve uygulamalar" boyutunda algı yönetimi uygulama düzeyleri öğretmenlerin cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, "örgütsel strateji ve taktikler" boyutunda anlamlı bir biçimde farklılaşmıştır. Diğer taraftan öğretmen görüşlerine göre okul müdürlerinin hem "algısal eylem" ve uygulamalar hem de "örgütsel strateji ve taktikler" boyutlarında algı yönetimi kullanma düzeyi öğretmenlerin branş değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Okul müdürlerinin algı yönetimi kullanma düzeyleri "algısal eylem ve uygulamalar" boyutunda öğretmenlerin mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Benzer şekilde "örgütsel strateji ve taktikler boyutunda da mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Okul müdürlerinin "algısal eylem ve uygulamalar boyutunda" algı yönetimi kullanma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri öğrenim durumu değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Bununla beraber okul müdürlerinin "örgütsel strateji ve taktikler" boyutunda algı yönetimi kullanma düzeyi öğretmenlerin öğrenim durumu değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır.AbstractIn this study, it was aimed to reveal the perception management levels that school principals apply according to the teachers' opinions working in public primary schools. The study which is in a survey model, was conducted in the quantitative method research. The target population of the study consisted of, in 2015 - 2016 school year, 13.353 teachers working in public primary schools in the nine mayor districts of Ankara (Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Sincan, Mamak, Yenimahalle, Gölbaşı, Keçiören, Pursaklar). The target population was represented by a sample of 358 teachers which was determined by stratified sampling method. The research data of the study were collected by the "Perception Management Scale" which was developed by the researcher. The acquired quantitative data were analyzed by the Statistical Package for Social Sciences Program 21. Descriptive statistics such as percentage, frequency, mean and standard deviation were used for analyzing the data related to the independent variables. T-test was used to compare the views of the teachers included in the study according to the gender and branch variables; one-way variance analysis was used to determine whether there is a significant difference in their opinions according to the professional seniority variable; and Kruskal-Wallis H Test was used to determine whether there is a significant difference in their opinions according to the educational background. For the significance level, α=.05 was taken as a basis in tests of significance.According to the research results, the school principals implement perception management at "often" level both in "Perceptual Action and Practices" and "Organizational Strategy and Tactics" factors. While opinions related to the school principals' implementation levels of perception management did not differ according to the gender variable in "perceptual action and practices" factor; it was found that there was a significant difference in "organizational strategy and tactics" factor. On the other hand, according to the teachers' opinions, there wasn't a significant difference about school principals' implementation levels of perception management according to the branch variable both in "perceptual action and practices" and "organizational strategy and tactics" factors. Perception management levels of school principals' use, did not indicate a significant difference according to the professional seniority variable in "perceptual actions and practices" factor. Similarly, it wasn't found a significant difference according to the professional seniority in "organizational strategy and tactics" factor. The teachers' opinions about school principals' implementation levels of perception management did not demonstrated a significant difference in "perceptual action and practices" factor according to the educational background variable. Nevertheless, the school principals' implementation levels of perception management differed significantly according to the same variable in "organizational strategy and tactics" factor.
dc.language.isotrTR_tr
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.subjectSOSYAL BİLİMLER (GENEL), EĞİTİMtr
dc.titleOkul müdürlerinin algı yönetimine ilişkin öğretmen görüşleri
dc.typemasterThesis


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster