Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAKINCI, Zeynep (Yazar)
dc.contributor.authorPİYAL, Birgül (Tez Danışmanı)
dc.date.accessioned2019-02-07T20:16:45Z
dc.date.available2008
dc.date.available2019-02-07T20:16:45Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/32563
dc.description.abstractÇalışmanın amacı 3. 4. 5. sınıf öğrencilerinin ağız diş sağlığı durumlarını ve bunları etkileyen etmenleri belirleyerek, sosyo-demografik özelliklerine göre incelemek, tedavi ve eğitim gereksinimlerini belirlemektir. Ankara ili Çankaya ilçesinden seçilen 3 ilköğretim okulunun (ODTÜ İ.Ö.O., T.Y.İ.Ö.O., S.İ.Ö.O.) çalışma grubunu oluşturan 117 kız ve 125 erkek toplam 244 ilköğretim öğrencisinin verdiği yanıtlardan elde edilen verilerle çalışılmıştır. Ailelerinin sosyo-ekonomik durumları ile ağız ve diş sağlığı arasındaki ilişki, sorunlarının boyutlarına göre tedavi gereksinimleri , ağız diş sağlığı konusunda bilgi durumları hakkında veriler toplanmıştır. Veri toplama formları sınıflarda dağıtılmış, gerekli açıklamalar yapıldıktan sonra, öğrenciler tarafından gözlem altında doldurulmuştur. Formu dolduran öğrencilerin ağız içi muayenesi, ağırlık ve boy ölçümleri araştırmacı tarafından yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları daha önce Türkiye'de yapılmış olan benzer çalışmaların sonuçlarıyla uyumludur. Sosyo- ekonomik düzeyi yüksek ailelerin çocuklarının ağız-diş sağlığı durumunun daha iyi , diş hekimine gitme sıklığının da daha fazla olduğu görülmektedir. Okullarda ağız diş sağlığı eğitimi verilmekte ancak yeterli düzeyde değildir. Beslenmenin ağız diş sağlığı üzerindeki etkisi açıkça ortadadır. Süt ve süt ürünlerini tüketen , düzenli kahvaltı eden bireylerde diş çürükleri daha azdır. Ağız-diş sağlığının geliştirilmesi ancak erken yaşlarda kazanılan fırçalama ve dengeli beslenme alışkanlığı, bilinçli bir sağlık eğitimi ve düzenli diş hekimi kontrolleri ile mümkün olacaktır. abstractThe objective of the study is to identify oral health conditions of 3rd, 4th, and 5th grade students as well as factors influential on these conditions so as to examine the students based on their sociodemographic characteristics and to assess their treatment and education needs. The study was conducted using data obtained from the responses of the study group, 117 female and 125 male, 244 in total, primary school students from three different schools (METU PS, TY PS, S PS) in the Çankaya District of the Ankara Province. The data included the relations between the socioeconomic conditions of the families and oral health, treatment requirements based on the extents of the problems, and the level of their knowledge about oral health Data collection forms were distributed in the classrooms and filled in by the students under observation after the students were provided with the necessary instructions. The researcher conducted oral examinations as well as height and weight measurements on the students who filled in the form The findings of the study are consistent with those of similar studies previously conducted in Turkey. Oral health of the children of socioeconomically better to do families is better and they visit the dentist?s more frequently. Although oral health education is given at schools, this is not at a satisfactory level. The effect of nutrition on oral health is obvious. Those individuals who regularly consume milk and milk products and have breakfast suffer less tooth decay. Enhancing oral health will only be possible through the habits of tooth brushing and balanced nutrition acquired at early ages, an awareness of health education, and regular dentist checks.
dc.language.isotrTR_tr
dc.publisherAnkara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sağlık Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subjectTIP, Diş Hekimliğitr
dc.titleKarma dişlenme dönemindeki öğrencilerin ağız-diş sağlığı durumunun ve bu konudaki eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi(Çankaya ilçesi-Üç ilköğretim okulu örneği-Ankara)
dc.typemasterThesis


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster