Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKARATAŞ BARAN, Gonca (Yazar)
dc.contributor.authorAKBAY, Ayşegül (Tez Danışmanı)
dc.date.accessioned2019-02-07T20:10:10Z
dc.date.available2008
dc.date.available2019-02-07T20:10:10Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/32447
dc.description.abstractAraştırmanın amacı; Ankara-Keçiören İlçesi genel liselerinde öğrencilerin ve öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak okullarda şiddet, saldırganlık, suç ve okul güvenliğinin incelenmesidir Araştırma grubunu 84 öğretmen ve üç sınıftan 860 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından yüz yüze görüşme yöntemiyle, amaç açıklanıp, gönüllü olur formu imzalatılarak toplanmıştır. Verilerin toplanmasında öğrenciler ve öğretmenler için, Kingery'nin NSCSS araştırma formunun uyarlanmasıyla oluşturulan araştırma formu kullanılmıştır Öğretmenler, okul kurallarının bilinme ve uygulanma durumuna `katılıyorum' yanıtını vermişlerdir. Okul güvenliği konusundaki fikirleri `güvenli' ve `ne güvenli ne güvensiz' olarak tespit edilmiştir. Son bir yıl içerisinde okullarda suç işlenme durumu ve şiddet olayının varlığı hakkındaki görüşleri sırasıyla, % 72,6 ve % 77,4 'evet' olarak tespit edilmiştir. Öğretmenlerin okullarda şiddeti önlemede uygulanabilecek yöntemlere ilişkin yanıtlarını; disiplin kurallarını tam uygulama, yönetmelik düzenlemesi, sosyal faaliyetlerin artırılması, güvenlik önlemleri, şiddeti önleme eğitimi, eğitim yöntemlerinde değişiklik, okul-aile işbirliği, okulda idare-öğretmen işbirliği, kaynak sağlama, uygun öğretmen davranışı, rehberlik hizmetlerinin etkin olması, medya kontrolü ve toplumsal çözümler oluşturmaktadır Öğrenciler seçeneklerde belirtilen şiddet eylemleri kendisine uygulanması halinde kavgaya girme durumuna `katılıyorum' yanıtını vermişleridir. `Şayet kavga edersem muhtemelen kazanırım' ifadesini doğru bulma durumu `fikrim yok' olarak tespit edilmiştir. Şiddetten korunmada şiddet uygulama durumu; `bir dereceye kadar etkili' ve `etkili değil' olarak saptanmıştır. Okuldaki yetişkinlerin kendilerine karşı saygısız davranması konusundaki fikirleri `kararsızım' olarak saptanmıştır. Son otuz gün içerisinde okula zarar verici alet getirme oranı % 1,3, şiddet eylemlerine maruz kalma ve şiddet eylemleri uygulama sıklığı genelde `asla' olarak tespit edilmiştir Şiddetin ortadan kaldırılabilmesi ve gençlerimize daha kaliteli, daha güvenli eğitim ortamlarının sunulabilmesi için, öncelikle okullarda şiddetin irdelenmesi, sonrasında nedenlerinin araştırılması ve bu sonuçlar ışığında önlemlerin alınması gerekmektedir.AbstractThe aim of the research is investigation of violence, agressiveness and crime at schools and school safety based on the Ankara- Kecioren district general high school students? and teachers? views Research group is developed by 84 teacher and 860 students from three different classes. Data is collected by the researcher with the technique of interviewing face to face , explaining the aim and have people to sign the possible volunteer form. Kingrey?s NSCSS research form which is composed by adaptation is used for the teachers and students when collecting the data Teachers reply `?agree?? to the question about the situation of knowing the school rules and obey them. Views about the school security is confirmed to be dependable and neither dependable nor insecure. Within the last one year, the case of crime and occurence of violent events in schools are confirmed to be %72,6 and %77,4. The suggestions of the teachers to prevent violence at schools were as following: Obeying the discipline rules, rearranging the standing orders, increasing the number of social events, having security precautions, education on preventing the violence, changing the teaching methods, having co operations with parents, having co operations with the administrations and the teachers, providing recourses, having proper teacher behaviors, making the guiding and counseling service more effective, controlling the media and having social solutions Students were presented with the item ?I would be a part of the fight if I were exposed to violence? and they indicated that they agree with this item. Moreover, they have replied as ?no idea? to the item, ?If I were in a fight, I would most probably win.? It was figured out that the replies to the items related with having violence back when you are exposed to it were as ?effective to some extent? and ?not effective?. They have indicated that they are not sure or indecisive about their ideas on the impolite behaviors of their elders towards them. It was found that the percentage of bringing a damaging material to the school in the last thirty days was % 1,3, and the frequency of being exposed to violence and having violence to someone else is defined as ?never To eliminate the violence and present adolescent much more qualified and much safer education ; first violence must be explicated, secondly causes must be investigated and finally precautions must be handled under the view of these results.
dc.language.isotrTR_tr
dc.publisherAnkara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sağlık Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subjectTIPtr
dc.titleÖğretmenlerin ve öğrencilerin görüşlerine dayalı olarak okullarda şiddet ve okul güvenliğinin incelenmesi: Keçiören örneği
dc.typeThesis


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster