Türkiye’de seçim kampanyaları döneminde yazılı basında lider eşlerinin konumu
Göster/ Aç
Yazar
SÜMER, Burcu (Tez Danışmanı)
TÜRETGEN, Emine Sermin (Yazar)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu tez çalışmasında 1980’lerden itibaren Türkiye’de seçim kampanyalarının Amerikanlaştığı önkabulünden yola çıkılarak; 1987, 1991, 1995 ve 1999 seçim kampanyaları döneminde yazılı basında lider eşlerinin ele alınma biçimleri, Amerika Birleşik Devletleri’nde First Lady’lerin basında ele alınma biçimleriyle karşılaştırılarak incelenmiştir.AbstractIn this research, based on the the presupposition that the election campaigns in Turkey have been Americanization since 1980s, the pres coverage of the political leaders’ wives in Turkish press on the election campaign periods of 1987, 1991, 1995 and 1999 were analyzed by comparison with the press coverage of First Ladies in the USA.